onsdag 8 juli 2009

Ibland suger livet lite extra...

Min MacBook black är troligtvis död.

Ett halvtglas vatten och min klumpighet... Behöver jag säga mer? Efter att rivit ut batteriet (då den omedelbart dog vid vatten kontakten) och försök att ta sig in i den för urtorkning inte gett någonting så har vi tagit beslutet att åka till elgiganten i morgon och köpa en ny. Visst den kanske går igång om en vecka eller så men efter att brytit sig in i den så kommer nog den aldrig att funka som folk igen.

Just nu ä jag bara trött och ledsen. Det har hänt annat shit mer idag vilket gör att jag inte är förvånad att min dator fick nåda stöten sammtidigt. Vi har ju funderat på en ny men det skulle bli efter semestern.

Just nu skriver jag på miin gammla stationära som är upphottade med minne men... systemet är för gammalt så det finns nästan inga program i den som funkar längre. Kunde inte ens titta på youtube för då vägrade den ladda alls.

Planer för i morgon går ut på att få ut hård disken ur macbooken och lägga den i läs vagga och få ut det jag vill ha ur den. Åka och köpa en ny macbook pro 13 tum. Tur man i alla fall är kridit värdig nu mer.



Jag har haft roligare dagar.

1 kommentar:

jbn sa...

Ouch, finns det inte någon drulleförsäkring eller något ni kan få ut en del på. Den datorn är ju ändå rätt färsk. AppleCare?

Vet inte riktigt hur man ska göra med sån elektronik, får för mig att det bästa man kan göra är att ställa på tork och vänta.

Bättre lycka framöver.

Kram