torsdag 2 juli 2009

Dags att röra sig vidare

Nu är jag nog så frisk som jag lyckas bli så det är dags att börja jobba och gå vidare i livet. Magen är för det mesta i form, sover rätt så lagom fast det är pest varmt och känner mig piggare. Har gott upp de kilon jag förlorade när jag var sjuk plus fått ett par till. Rörelse behov helt enkelt. Nu ska jag bara sluta vara snurrig i huvudet när jag reser mig upp så ska nog detta gå bra. Börjar jobba eftermiddag i morgon torsdag och natten mellan fredag och lördag. Massa sommarjobbare på jobbet nu så jag får ta dom pass jag får oavsett vad jag tycker om att jobba natt igen. Mjuk start med två pass ska nog vara lagom hoppas jag.

I lördags lyckades jag och Jon komma iväg för att handla tyger på tygskroten i Kinna. Det är ju lite som behöver sys till oss båda innan Visby. Blev lite dyrare än vad jag hade tänkt mig men det går inom budget ändå helt klart. Kommer nog att börja klura mönster under helgen.

För övrigt varmt så man kokar men man får tydligen inte klaga. Klagar man på varmt och soligt väder så tittar omgivningen (inte Jon) snett på en och säger: "Man ska vara glad för så här fint väder har man aldrig annars." Kanske det men sedan jag åt kortisonet tål jag inte solen alls. Huden blir jätte konstig och jag bränner mig jätte lätt. Med andra ord har jag långärmade tröjor och långa kjolar och kokar på insidan.

Mer spel tid till alla.

Inga kommentarer: