torsdag 11 juni 2009

Ahhhhhhhhhhhh prickar

Jag vet inte vad jag har men snart blir jag vansinnig. Dagens överaskning lagom till morgon kaffet innan jag skulle till läkaren var: utslag över hela överkroppen. Dom uppstod ungefär klockan 12.00 och när jag kom in till läkaren ca 13:30 var till och med mina öron helt täckta i någon form av utslag. Nu är det ju så att jag har ätit en av dom mer elakartade pencelinen som finns och reagerat dåligt på det men... jag slutade äta dom i tisdags. Varför skulle jag få en alergisk reaktion nu? Mot utslagen fick jag mina vanliga alergi tabletter vilket så här långt inte har hjälpt alls. Mot fortsatt feber och röd hals (japp ny kamera omgång i näsan) fick jag en medicin som är interflamatorisk (ok det där blev inte rätt alls tror jag) och feber. Med andra ord så har jag nu mindre feber men ser ut som en röd kräfta med röda hund. Jons förslag är fläcktufus (kastar något hårt på honom).

Saken är ju den att jag var ju på öron näsa och hals avdelningen så det var ingen som ens brydde sig om att jag var fläckig. Om det inte blir bättre till i morgon kommer jag att försöka få en remiss till alergi. Det här är plågsamt nu. Jag ser verkligen ut som jag har rödahund. Hade det aldrig som barn utan blev vacinerad mot det i tonåren i någon mysko kombo spruta. Jag är fan inte gullig just nu och alergimedicinen gör mig djävligt elak.

Fan orka...

1 kommentar:

jbn sa...

När jag var liten hade jag en jättefin barnbok om en liten pojke som fick röda hund. Sen plockade han typ av sig prickarna och knådade ihop dem. Sen gjorde han en hund av dem. Jag ville också ha en röd hund på den tiden.

Hoppas du kryar på dig. Det är i alla fall inte spetälska.