onsdag 1 april 2009

Iaktagelser

Har börjat jobba eftermiddag och det sedvanliga sjukan dök upp dag två. Kan vara att jag gjorde ett 10 timmars pass på söndagen pga brist på folk eller att de som var sjuka i bageriet när jag jobbade natt har smittat ned mig. Hur som helst överlevde jag körningen på måndagen med nöd och näppe och har sedan till bringat min tid i sängen och soffan. Jobbet vill att jag har varit feberfri minst en dag innan jag kommer tillbaka så inget jobb mer för mig denna vecka. Osäker att jag ens orkar lajva på fredag.

Jag har under dessa 24 timmar av feber, snuva och ont i halsen gjort en del iaktagelser om att vara sjuk som vuxen:

1: Det gör mer ont i kroppen att ha en tempratur på 37.3C° än 38.3 C°
2: Kallt vatten är godare än allt och duger som ersättning för mat i över 15 timmar
3: Frossa kan göra att ens ögon vänds ut och in och man visar ögonvitorna till en orolig omgivning.
4: Efter frossa kommer alltid svettningar.
5. Katter som ligger på en känns som tortyr.
6: Njurarna vill komma ut ur ryggen.

Så vad göres? Inte mycket. Tittar på historia dokumentärer, vilar och spelar Tetris på nintendo DS.



Mer friskhet till alla

3 kommentarer:

jbn sa...

GameReactor tillåter inte hotlinking, så vi som inte redan har cachat bilderna ser dem inte :P

Krya på dig. Det suger att vara sjuk.

Neptun (jon) sa...

så där frisk är du faktiskt inte.

Cyberg sa...

Rekommenderar starkt "RetroGame Challenge" till DS. Det baseras på ett japanskt tv-program som heter Gamecenter CX där en stackars japan försöker spela sig igenom några av de svårare spelen från sin barndom, tydligen, har inte sett serien själv.