fredag 27 mars 2009

Ok snön vräker ned

På något sätt så ska det ju vara vår. Det ska till att bli sommartid på söndag och lite annat smått och gott som kalender och annat säger samma sak men inte. Snön vräker ned utanför och ta sig hem från jobbet i morse som vanligtvis tar 15 min tog i dag en halvtimme. Kanske bara tillfälligt men det lägger lite sorti på den pigghet som solen har givit dom sista dagarna. Har man tur så har det smält bort tills i morgon men man vet aldrig.

Mindre kul är att man bor i en kommun som är fullständigt övertygad om att man kan salta bort 10 cm snö. Slöseri och skadligt för miljön. Ge mig en bra väghyvel en dag som denna istället.

Nu ska jag efter att äntligen blivit varm och torr mysa lite med katten innan säng. Här är lite dåliga bilder med min mobilkamera av snön.

Han får det kul att försöka ta sig till jobbet på den cykeln


God fredag till er alla.

2 kommentarer:

Erik sa...

I Montecore är Pappor fotograf, och är med i en tävling där man ska fota det svenskaste man vet. Han skickar in en hel svit med översnöade cyklar.

Tyckte det passade in bra.

Ang. saltande är det att föredra framför Hagfors kommun, som lever efter filosofin "Det kommer en vår. Snön smälter bort så småningom."

jbn sa...

Jag trodde Göteborg körde på övertygelsen "Nämen det kommer nog ingen snö i år.." och i jämförelse så verkar ju salt nästan rimligt. Nästan.

Bra bilder för en mobilkamera.

Jag blev själv rätt purken då jag skulle hem från träningen, vid Vasa Viktoria var det ganska ljumt och en behaglig kväll. Bytet i Brunnsparken blev det smällkallt och började snöa.