fredag 13 mars 2009

När hjärnan går "plopp"

Det finns två tillfällen som jag har märkt att min hjärna lämnar all rationell tanke och logik utanför det som skulle kunna vara normalt för mina tanke mönster. Det ena är saker med Snobben på och det andra är Hello Kitty. Tankarna bara går "plopp" och infinner sig i någon form av lyckoknäpp i ett par sekunder och min enda tanke är: "oh så söt... Jag vill ha..." Jag brukar klara av att inte göra inpulls inköp på dessa känslor men när vi var i Ullared i helgen blev det en stor sov t-shirt i svart med en stor Hello Kitty i silver och vit på ena sida. Inte allt för dyrt ska dock sägas, under 100 kr i alla fall.

Jag förundras av detta fenomen. Var kommer detta ifrån? Jag ska i alla fall bli 35 i år så vart faller denna enorma gullighets behov ifrån? Snobben vet jag för det är ett kärt barndoms minne men Hello Kitty? Bara underligt egentligen.

I ära till denna knäpphet och en hel del lekande med photoshop under kvällen så blev det en alldeles speciell bild.

Steampunk Hello Kitty

Nope jag äger inte rätten till den alls och kommer inte att utnytja den i komersiella syften i överhuvudtaget.

Mer ledigt till alla

1 kommentar:

Neptun (jon) sa...

Jag tycker den är fin.