tisdag 10 mars 2009

It's alive...

Jodå man lever mer eller mindre. Har i vanlig ordning utfört en massa saker men för det mesta varvat jobba och varit sjuk. Natt chiftet tar hårt på min kropp helt enkelt och efter en ovanligt tung 5 nätters pass fick jag ont i halsen och feber. Sista veckan har för det mesta bara gått åt till att bli frisk förutom ett par timmars lajv på fredagen och i söndags en 3 timmars tur till Ullared. Kommer troligtvis att börja jobba i morgon igen. Dom har redn ringt två gånger och vill ha in mig, kul att vara behövde men jag orkar verkligen inte jobba så mycket som dom vill att jag jobbar. Ska försöka komma in på eftermiddagen igen men det ser inte ut att funka.

Lite roligare är att jag och Jon för fullt håller på att planera en resa till Visby i sommar igen. Inte varit där sedan 1995. Blir under medeltidsveckan så vi bokar resa och lägenhet redan nu. Ger oss 4 månader att spara ihop lite pengar för resan och annat. Det går ju lättare att få ihop pengar nu när vi båda har jobb så mindre stress pengamessigt. Jon håller på att fixa sina tänder denna månad så pengar kommer att gå dit men det finns ändå att stoppa undan lite extra.

Spelar fortfarande Chrono trigger och är för tillfället vilse i The Blackbird. Spelar lite då och då nu, vill suga på karamellen så den räcker så länge som möjligt. Har övrigt märkt att när man sjuk så kan man ta lite konstiga beslut och spontan dö på fel ställe så jag tar det lite pö om pö.



Mindre snuva till alla

1 kommentar:

jbn sa...

Hmm, borde överväga Visby också. Funderar lite på hur råd jag kommer ha, men det lär jag kunna ninja.

Måste kolla om syrran har kvar några som man kan bo hos. Vore guld.