tisdag 17 februari 2009

CPR på en Ipod

Jag fruktar att batteriet på min älskade Ipod håller på att ge upp efter ett X antal och laddningar. Ingen garanti som gäller längre och osäkert om det går att byta batterier på den då den är ett par år gammal. Just nu klara den ca 40 min i bilen med sändaren som drar extra ström och 1 och en halv timme med bara lurarna. Frustration helt enkelt. Läste en artikel på nätet att det kan vara en bugg men jag tror inte det. Formar för tillfället om den, återställer till fabriks instälningar och läser in mitt musik arkiv igen men jag är orolig att det bara är bara ett tappert försök på något som är slut. *snyft* Den har varit bra länge och allt orkar inte hur länge som helst. Dags för att hitta info om möjligheter att fixa den eller en ny. Orka...


I övrigt har jag jobbat lördag och hunnit med rollspel på söndagen. Skulle ha varit ledig i dag men jobbet ringde så det var bara att ge sig iväg. Många sjuka just nu så det blir massa jobb. Bra för plånboken i mars men jag är lite lätt slutkörd. Går av torsdag morgon och ledig fredagen vad jag vet men det är ju aldrig säkert.

På fredag ska jag lajva oavsett vad jobbet erbjuder mig.

Mer sömn till alla

3 kommentarer:

Cyberg sa...

http://cgi.ebay.com/Battery-for-Apple-iPOD-1st-2nd-Generation-20g-10g-5g_W0QQitemZ110314946325QQcmdZViewItemQQptZOther_MP3_Player_Accessories?hash=item110314946325&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1205|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50

Den kanske inte är riktigt död än, 8$ är ju inte så farligt :-)

Cyberg sa...

Hittade en svensk sida också, finns säkert flera. Priset är dyrare men med frakt och så jämnar det säkert ut sig:

http://www.mp3-batterier.se/shop/index.html?lang=sv&target=p54.html?lmd=38868.456250

jbn sa...

Stackars iPod:en då. Lycka till med återupplivningen.