onsdag 11 februari 2009

Packa bullar hela natten

Nu är det ju som det är när man jobbar i extern polen på Pågen. Man vet egentligen aldrig när man ska jobba eller vart i fabriken. Jag har i en rad olika försök med min chef planera i minst en vecka i förväg och annat men... det fungerar inte alltid.

Kvällen blev inte riktigt som planerat helt enkelt. Talar med min chef på telefon klockan 19:00. Får reda på att de enda jobbet som finns i veckan är lördag och söndag natt vilket jag bokar helt enkelt. Skulle ha velat haft söndag ledig för roll spel med Baab och pojkarna men när man inte har haft så mycket jobbpass i februari kan man inte välja bort något. Han undrar även om jag kan hoppa in onsdag och torsdag om det behövs, han skulle bara kolla lite listor och sedan ringa tillbaka. Telefonen är tyst och jag återgår till kaffe och Chrono trigger. Just när jag ska gå in och slå Magnus för första gången i spelet ringer mobilen och klockan är 20:50. Pause på spelet och förväntar mig att vi ska bestämma tider för dom två extra dagarna jag kanske skulle få. Nu blev det ju inte riktigt så, det är mellan chef nr 2 som undrar om jag kan komma in i kväll. Jag tittar lite klentroget på klockan och undrar vad som behövs göras. Oplanerad lång körning på bullarna gör att de behöver folk i packen, det räcker om jag är där till 22:00. Jag ställer upp helt enkelt men talar om för honom att jag går hem när körningen är klar. Bara att spara och ge sig iväg helt enkelt. Körning klar 03:30 och sedan hem.

Ok rant over... jag har ju ett jobb i alla fall.

Lite trevligare var dock det jag hittade på min favorit blog: The steampunk workshop

Steampunk kaka från Babycakes and confections

Mer choklad till alla

1 kommentar:

jbn sa...

Det är cred på det där stället att göra såna inhopp. Vet iofs inte om nattdriftledare har lika gott minne för uppoffringar och bra jobbande som Anders. Hoppas det.

Bara att jämföra tillvaron nu (du hade råd med Chrono Trigger) med Eductus-tiden så blir världen plötsligt väldigt trevlig.

Kram