söndag 4 januari 2009

Nytt år

Gott nytt år till alla till att börja med.

I år har jag inte avgett några nyårs löften, ingen större ide för jag minns dom inte så länge och min familj har ingen vana att göra det alls så...

Nyårs afton till bringade jag och Jon hemma med att skrota runt, äta och titta på bond film. Jag tog ca 300 stileben bilder på Jons kamera samling på eftermiddagen. Köket är inte den bästa uppsättningen för stileben fotning men jag tror jag fick ett par lyckade med i alla fall. Håller fortfarande på att bearbeta dom i photoshop så publicering blir när jag är klar.

Igår var Baab, Hanna, Fanny och Bafel här för middag och sedan spelade vi Arkham horror till 03:30. Huvud monstret för dagen som inte fick vakna var Shub-Niggurath och efter 6 timmars spelade var den förseglad och staden Arkham var lugn igen. En mycket trevlig kväll med god mat, glass, kaffe och trevliga vänner.

Idag var jag iväg och hann träffa Panter, Lars och Green för en draft i magic. Hinner inte se dom så ofta då jag jobbar som jag gör så det var trevligt. Fick inga bra kort eller det kasnke inte är rätt ord men det gick inte så bra men det spelar inte så stor roll, det viktiga var att träffa dom andra egentligen. Kände att jag var lite små distraherad av en annan lite ide jag fick i morse vilket inte heller är en stor fördel när man ska spela magic.

Jag har funderingar på att spel leda arkham horror som ett rollspel i kombination med bräd spelet. Det kan antingen ta en hel evighet att spela eller går relativt snabbt. Ska fundera lite mer på det skulle fungera pratix innan jag försöker sätta ihop en provgrupp och spela. Kan bli kul eller rinna ut i sanden pga jobb tider och annat.

Jobbet ringde halv 6 i dag och frågade om jag vill jobba. Tackade nej för jag skulle just åka iväg till Lars och dom andra. Ska tala med jobbet i morgon igen får se om vi kan planera lite i förväg hur jag ska jobba. Inte jobbat sedan före jul så januari lönen blir inte stor men fortfarande större än pengarna jag fick från arbetsförmedlingen. Förhoppningsvis får jag lite fler nätter i Januari.

Mer jobb till alla