lördag 20 december 2008

Nästan jul

Bara några dagar kvar till jul och jag har inte köpt en enda julkapp. Ingen panik dock för jag får hjälp av Jon i år med shopingen på måndag. Han kommer att vara ledig fram till efter nyåret för en gång skull så vi kommer att hinna umgås en hel del.

Lajvet i fredags var livligt minst sagt. Fursten hann attakera mina klan vänner med en hammare, vi hade minnes stund för Magnusson i slotskogen, jag gjorde folk knäppa och sedan planerade jag och Elder Skuld in en resa till Frankrike för mig under nyåret. Jag hann inte sitta långa stunder på lajvet alls i går och det kändes i mitt dåliga knä när jag skulle sova i natt.

Pga värk i knätt i natt så la min rygg av när vi var och handlade idag. Akut värk bara för att jag skulle luta mig lite frammåt. Som tur är så var appoteket på nordstan öppet till 22 så nu börjar jag kunna sitta rätt och kommer förhopningsvis kunna sova som folk i natt. Hatar när min rygg går i småbitar, jag blir så ineffektiv.

Känner mig nu när jag börja slappna bara trött fast jag har en del saker att fixa för föreningen innan vi åker till Falun. Får bli i morgon i stället när mitt rollspel är inställt pga brist på spelare... Nej jag har ingen rollspels abstinens alls.

Gjorde i går klart innan jag åkte och lajvade min nya tema för macen i alla fall. Steampunk på docken, program iconer och skrivbordunderlägget. Blir mycket sådant just nu men det är en stil som jag gillar.



Bakgrundsklockan är i från Vladstudio. Iconerna är omarbetade från Samantha Wright på deviantart, Harry Haysom och anmacaday.



Docken är Pirate av Bradley Selsor och uppladdad på leoparddocks.net

Mer sömn till alla

Inga kommentarer: