onsdag 17 december 2008

Små trött...

Just kommit hem från jobbet och 5 nätter på raken. Känner mig som en mosad gurka i kroppen. 5 nätter av strul och maskiner som går konstant sönder. Vissa nätter är dåliga men den här veckan har varit den sämsta sedan jag började jobba där i maj. Jo jag är glad att jag har jobb... Jätte glad tro inget annat men utrustning jag jobbar med är från 1960-talet och det höga tempot sliter på maskinerna tills allt går sönder samtidigt.

På min rast ringde sedan en vän till mig som jag lajvar med och talar om att han är död. Ok det hela låter väldigt konstigt men det är hans karraktär i lajvet som har gått bort. Väldigt synd då jag gillade att lajva mot honom en hel del. Min karraktär kommer att när vi lajvar på fredag vara knasigare och knäppare än vanligt på grund av det. Det är ju helt ok för mig men jag tycker att det är lite orättvist att hans gick bort på ett mellan lajv speltillfälle. Nåja hans nästa spelare blir nog säkert kul den med men... Vi kommer inte att kunna spela mot varandra på samma sätta igen.

Jobbet behöver inte mig under jul så vi passar på att åka till Falun den 23 och kommer hem den 27 igen. Dålig lön i Januari men jag är så väldigt trött just nu så det ska bli skönt att vara lite ledig. Kanske lite rollspel på söndag om jag har tur.

Mer ledigt till alla

NP: Red Hot Chili Peppers - Road Trippin

These smiling eyes are just a mirror for

1 kommentar:

jbn sa...

Alltid trist när en karaktär trillar av sådär. Men den typen av scener är tyvärr helt meningslösa om man inte _kan_ dö. Hoppas det blir mycket spel kring dödsfallet i alla fall. Det lär ju påverka folket i min karaktärs omgivning iaf.

Hoppas fabriken gaskar upp sig, sammanbrott är jobbigt ;)