måndag 28 januari 2008

Steampunk

När jag ibland springer en runda runt internet (ok kanske en halv promille av det igentligen) så åter kommer jag ständigt till vissa sidor som farcinerar mig mer än andra. Steampunk är något av en återkommande favorit jag med liv och pina tvingar på min omgivning.


Ett nintendo DS signaturen eightcell


Nintedo Wii av signaturen eightcell


En Ipod av signaturen pipes!

Dessa tre bilder är tagna från A Better World

Ett steampunk spel online. Lite svår styrt men trevligt och har den där genuint gamla ideen om att ta ut din motståndare med att som går att köpa för inköpta kredits. Stormwinds

Kvällens runt letande avslutas med en liten film: Om internett hade uppfunnits 100 år tidigare.



Mer Steampunk till alla


2 kommentarer:

jbn sa...

Synd att det bara är fotoredigeringar och inte riktiga byggen. Hade varit läckert om någon fixade ett par såna.

Erik sa...

Får hålla med. Läckra prylar, men synd på dess existens. En äckligt läcker sak finns på http://www.mod-planet.com/forum/viewtopic.php?p=42360
förutsatt att du kan ryska-ish (estniska, polska osv... all the same to me.).