onsdag 23 januari 2008

Knäppa japanska musik spel

I från Lars har jag denna vecka fått låna Gitaroo Man. Ett musik spel till PS2 som är kul. Eller i min makes ord: "pårökt". Det hela går ut på att man ska med sin PS2 kontroll spela gitar mot olika moståndare med en mycket motsträvig hjälte. Allt till olika musik stilar och japansk animering. Figurerna är lite fyrkanst liknande men det överlever man. Mycket frenetiskt tryckande i takt och just nu har jag ont i tummen ska erkännas medans jag kämpar i en reggie låt på en stjärnbas. För tillfället är jag en robbo som kämpar mot en haj i en robbot utstyrsel. Låter det knäppt? Ja för det är det.

I övrigt händer det inte så mycket mer än jag försöker hålla städningen och matlagningen i shack här hemma. I helgen blir det KS lajv och i dagarna ska jag göra klart bilderna för monochroms hemsida. Nästa vecka blir det Borås en vända med Panter, Lars, Loidor och en massa musik spel. Ska bli roligt att komma igång och spela ITG ordentligt igen.

Mer musik spel till alla

2 kommentarer:

Erik sa...

Yay! ITG! Jag har saknat dig där under hösten, vill jag lova. Det ska bli så roligt att jag förlåter dig för att du kallar mig Ludior (?), men misstänker att det beror på att jag slappade med att ordna till din länk. :-D

Barbro sa...

He he he eller det kan bero på att jag ibland är lite dålig på att stava :)