torsdag 22 november 2007

Tim Burton och Alice i underlandet

Tim Burton är en av mina favorit regisörer så när Green i förbifarten talar om för mig att han hört på radion att Mr Burton ska regisera Alice i underlandet blir jag naturligtvis själa glad. Många liksom mig har filmer så som "The Nightmare Before Christmas" och "Corpse Bride" som favoriter och så som jag ser fram emot ännu en knäpp underbar film. Han har även många andra project på gång så det ser ut att i dom kommande åren ska bli roligt att gå på film. Japp min bekantskapskrets kommer att bli med släpad när dom väl kommer på bio men det är ett par år framåt.

Dagens planer är att åka på Talang och fika. Där ska det träffas en massa lajvare. Sedan ska man med en mindre grupp gangrels plus lite extra folk gå på antagligen flygarns haga för att köra ett mellan spel i KS. Får se om ens karaktär överlever.

God torsdag på alla och i morgon kommer lönen.

4 kommentarer:

Anlo sa...

Oj, wow. Detta låter super. Tim Burton är fantastiskt. En film du glömde nämna, som man alltid nåste nämna när man pratar Burton, var Edward Scissorhands. Oh. I love.

jbn sa...

Hehe, mjo, det ska ju ses om han gör något nytt. Inte sett något av honom på bio än vilket är lite dystert.

Spendera nu inte så mycket av lönen *vifta med pekfingret på bannande vis*

Barbro sa...

Edward Scissorhands är en underbar film, kommer defenetivt högt upp på skalan över favoriter men Sleepy Hollow kommer höger på grund av ren sjuka intressen ibland.

*tittar små snett på sin NeoTech karaktär*

Jag och Jon såg nightmare before x-mus julen 1994 på en liten lokal bio i falun just den filmen så den är lite speciell för oss ;)

Njedå... får en mycket god lön denna gång som skall spenderas sparsamt. Bara lite kul med Green i morgon... ska kolla priset på nya glasögon jag med då mina inte kommmer att hålla länge till efter krocken med maskinen på kexet.

Anonym sa...

Har inget emot att bli ivägsläpad på bio :)

Ska bli kul att se hur filmen blir.