tisdag 20 november 2007

Ibland är inta alla dagar så bra men det kommer ljus punkter...

Sjuk svärfar, snuva och manpower strul gör att vissa veckor är mindre roliga men sedan finns det dagar som är roligare med lajv och rollspel. I helgen hans det med båda lajv och neotech så det var roligt i alla fall.

Nästa helg är det dags för War of sect (rollspelvampire) vilket inte hinns med så ofta på grund av att Vargen som är SL bor i Lund och inte kan komma så ofta som han vill till Göteborg. Där spelar jag en manlig Toreador från Paris som heter Gaston.

Gaston är till skillnad från många av mina karaktärer relativt normal... ok jo han är vampyr men så normal som man kan bli i de omständigheterna. Född och uppvuxen i Frankrike men efter en del omständigheter så var rekomendationen att han skulle flytta till Svergie och hålla sig "ur vägen ett tag". Han är en typisk fransman uppvuxen med kriget och de umbäranden som var i efterkrigstiden. Först efter att han blev embrasad kom konstintresset och handeln igång ordentligt och i mångt och mycket är han en typisk Toreador men... alltid detta men... hans intresse för gud och reliker har börjat ta lite roliga följder. Med hjälp av kristna reliker som ett mycket gudomligt svärd tar han sig fram mot sabbaten med hugg och slag. kvinnor (helst vackra) kanske blir hans fall en dag men så här långt försöker han mest överleva, hämnas och samtidigt vara snygg i det mesta han gör.

Hur det blir med lajvet den 30 oktober får vi se, först ska min karaktär Edina överleva en tur mot sabbaten i en små stad i skåne. Det blir en av de få gånger som hon varit i strid så man får se om hon är till någon nytta. Orsaken till att hon åker? Onaturlig fixering vid en gangrel som hon känner och stödjer, knaske låter som en korkad orsak att göra detta men... har ens karaktär en fixering ska man spela på den oavsett, man kan inte bara gå runt och göra säkra saker hela spelet för då händer ingenting. Med mig får jag ett gott Tremere stöd i form av Herr Korda så det borde lösa sig... eller så dör vi hela bunten.

Pratade även i dag med Malin som inte bara är SL i lajvet utan även har ansvar för synt klubben monocrome på haket varje första lördagen i månaden. Hon undrade om jag inte kunde ta kameran som hör till klubben och gå runt och fota lite under klubb kvällarna för hemsidan och fixa sådant. Låter helt kul så det ska bli lite annorlunda än vad jag brukar göra. Blir ju nu att jag kommer att gå in gratis och så vidare men blir lite arbete med det hela helt enkelt.

Nåja... veckan rinner på... den kan inte annat än bli bättre.

Kram på er alla med tentor och annat, jag är på väg upp till ytan igen.

NP: NVN Nation - Momentum från albumet Judgement

Inga kommentarer: