söndag 9 september 2007

Vampire: The Masquerade

Ännu en vecka avklarad på kexet men jag har hunnit med mycket mer än bara jobb. I-or min kompis från Dionysos har också fått jobb på fabriken så han har börjat pendla med oss andra. Ju fler man känner desto roligare på jobbet.

På onsdagen gick vi ut ett stor gäng och åt middag tillsammans för att fira att jag, Green och I-or har fått jobb. Med var Jon, jag, Hanna, I-or, Lars, Jenny och Green. Vi åt en mycket trevlig middag på en kines resteurang i Haga. Mycket trevligt och en kväll med många sjuka skämt och skratt. Skönt att möta alla när man inte ska iväg någonstans eller något annat som pokar på ens uppmärksamhet mer än att ha trevligt.

I-or frågade om jag och Jon kunde komma och gäst spela i hans rollspels grupp på fredagen så denna vecka i stället för ett spel tillfälle i War of Sect fick vi även spela på fredagen i Göteborg by night. Karaktärerna skapades på våra raster på jobbet och till slut fick vi ihop en Tremere kallad Rebecca och en Ventru kallad Sebastian. Jag och Jon orsakade en hel del problem för Hanna, Lars, Micke och Pippin. Tror nog att I-or hade en hel del roligt han med då han lät oss improvisera en hel del i spelet. Mycket roligt och jag hoppas I-or får plats för oss någon mer gång.

Lördagens spel var även det mycket roligt och Micke hade även lyckats få in min arche enimy och en del zombies. Vi överlevde ännu en gång men man vet aldrig... Nästa gång får vi springa iväg och leta reda på Fridas sire som dom har kidnappat.

Dagen i dag spenderas med att städa, tvätta, laga mat och hosta... Jag har ju ätit gele godis för första gången på 6 månader och min kroniska hals infektion har åter gjort sig på mind. Man straffas för det som är gott i bland. Dags för varm vatten och diet igen. Mindre mjölk, ingen dricka och inget godis. Nåja... det ordnar sig alltid i slut ändan.

Förhoppningsvis ska jag i veckan hinna träffa Lars och Panter lite... ser alldeles för lite av dom just nu.

1 kommentar:

jbn sa...

Panter träffar du inte så ofta. Mig har du iaf sett minst en gång i veckan på sistone.
Men jao, vi får se till att ha någon kväll att träffas och spela spel eller något. Du kan ju komma över till Borås för ITG också.