fredag 28 september 2007

Bokmässan

Min Jon har åkt norr över till Falun för att hälsa på familjen lite så jag får roa mig bäst jag kan på egen hand i Göteborg. Detta är inte ett så stort problem egentligen då man har många goda vänner och saker som pågår i stan.

I dag var jag ledig från jobbet och hann med att gå på bokmässan med Lars och Panter. Nu när jag jobbar hinner jag inte se så mycket av Panter men vi försöker se eller tala med varandra i alla fall en gång i veckan. Lite synd men jag får hälsa genom Lars en hel del helt enkelt. Bokmässan var mycket rolig som vanligt men när klockan blev kring 13:00 blev det nästan för mycket folk eller så var det att jag behövde äta. Hann se en massa böcker jag inte har råd med men det blev bland annat "Skeletten från Jarlen Birger Magnussons grav i Varnhems Klosterkyrka" från Västergötalans museum och den nya Terry Pratchett boken "Making Money". Jag och Lars hann även med att spela Gitar Hero i montern för Kulturell allemansrätt och alla tre fick se Don Rosa rita Kalle för glada besökare. Ett mycket lyckat besök.

Efter en mat bit drog jag och Panter en kort runda på stan innan hon skulle vidare till Habo. Vi hittade inte shortan hon letade men jag fick tag på en mugg termos, ja mitt kaffe beroende börjar ta nya höjder.

I kväll ska jag åka en vända till Green och Lars för lite spelande och sammvaro och i morgon ska vi på pre relise för magic.

Aktivt och glatt liv på er alla. Kram

Inga kommentarer: