lördag 29 september 2007

Magic, Lorwyn Prerelease

I dag deltog i min första prerelease event tornement någonsin och jag måste säga att det var ordentligt kul. Nog för att jag inte än har lärt mig att bygga lekar ordenligt och så vidare men med god hjälp från Green och Lars så gick det bra. Missade på mana delen i leken på grund av stress men det löste sig i slutändan. Tog 2 vinster, 2 förluster och en lika i mina 5 matcher. Green och Lars tog 2 vinster och 3 förluster vardera så underligt nog slutade jag på en bättre poäng än dom fast dom båda hade spelat längre. Dock tror jag att det blir lite jämnare än vanligt då alla har nya kort som ingen riktigt kan än så det var nog därför.

Leken jag byggde är en grön/vit med en del splatches av svart. Lite krånglig att få den att gå om man inte får lagom med grön mana. Dom kort som jag hade mest andvändning av var Dread, Profane Command, Wren's Run Vaniquisher och Imperious Perfect. Jag ska försöka bygga ihop en 60 korts lek med det jag fick på draften och spela med dom på jobbet under veckan. En del nya konstigheter som Changling, planeswalker och clash att fundera ut men det kommer nog att funka i slut ändan.

När det var över blev Green kvar och draftade. Jag och Lars kände nog att vi hade lite små saker att ta hand om hemma. Jag har ju knappt hunnit varit hemma sedan i onsdags för mer än sömn och mat så mina djur är lite små sura på mig då Jon är borta just nu. Huvudvärken som har sakta krypit på mig sedan i eftermiddags har äntligen börjat släppa så jag tror jag blir vaken en stund till.

I morgon kommer Jon hem igen. Jag ska bli fotad för kalendern och spela Neo-Tech en stor del av dagen. Tänk vilket aktivt liv jag har utvecklat på 2 år med hjälp av en massa vänner, knappt så man hinner med allt.

Dags för lite spel och sedan film på TV'n

Ett glatt aktivt liv till er alla

4 kommentarer:

Skrutten sa...

Man får grattulera till lyckad prerelease! Synd att jag inte kunde vara med, men det får väl bli nästa gång.

*Kram*

jbn sa...

Skål och grattis till att ha klarat sig bättre än oss andra på pre-releasen.

Positivt for the win.

Erik sa...

haha, jag _hade_ fixat den, men av ngn anledning missat den extyra uppsättningen http:// :-/

Har starka planer på att leta reda på mina Magic-kort i källaren ngn dag. Vet att jag har två lekar liggandes ngnstans... kram

Anonym sa...

Jag jobbar på det där med aktiviteten ;-)

Trots att jag bara förstod ungefär 25% av det här inlägget så verkar det ju onekligen som att du har grymt kul med ditt nya intresse i alla fall.

Och nej, jag har inte glömt bort er, en resa till göteborg ligger i bakhuvudet ofta :-)