måndag 27 augusti 2007

Ny bil, tält, rollspel och allmän samvaro

Ibland blir inte saker och ting som man har tänkt sig men det går bra ändå...

Den Ständigt pågående historien om bilen har fått sitt slut. Efter en ny ombesiktning och nya konstiga fel konstaterar vi och verkmästaren på mercedes att det blir mycket dyrt att laga bilen... så dyrt att det är lika bra med en ny bil.

Efter en dags rund ringande hittar vi en firma som är villig att ta den gamla mercan i inbyte och de har en nyare och piggare mercedes att sälja oss. Sagt och gjort... på torsdagen hämtar vi upp en begagnad bil. En mercedes C 180. plånboken skriker men med en god avbetalningsplan så kommer det funka.

Lite god nyheter är att jag fick min sista lön från manpower och den var med semester ersättningen så det blev ett par tusen mer än jag räknade med. Dom extra pengarna till lät en liten shopingtur på 5 timmar med Green, dyrt men kul. Blev ett nytt gameboyspel, lite manga, mycket magic och en ny tröja. Idag gick det mer pengar i och med en stor handling men jag har fortfarande 9 000 kvar så det är inga problem med räkningarna.

Föreningen jag är med i ska på torsdag åka på fantasy lajv. Till det har ett tält i vikinga still sytts i ordning och jag har hjälpt till med en del av jobbet. Folk kanske tycker att det är lite konstig att jag hjälper till men jag vill väldigt gärna att dom kommer iväg och jag själv kanske vill använda tältet en vacker dag. Jag är fortfarande mycket snabb på att sy och jag kan lätt hjälpa till med små saker så en hel del av tiden har använt till att vara i lokalen som stöd och hjälp.

Mitt i alltihop har man även hunnit med att spela en omgång Neo-tech och war of sect. Känns att folk börjar komma hem igen så det blir spelande av.

Kommande vecka är det mer syende in planerat, lite fotande och en hel del söka jobb. Jag är skickad på kurs med af på tisdag eftermiddagarna... måste få jobb så fort som möjligt för att inte gå under där igen. Glatt humör och god humor är nog ända sättet.

1 kommentar:

jbn sa...

Visst är det fint när man väl skrivit ikapp :P