måndag 14 maj 2007

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Ibland blir saker och ting mycket bättre än vad man tror att dom ska bli.

Har efter hela 6 år har jag äntligen fått ett jobb på manpower tack vare Green. Genom hans tipps så har jag, Lars och Jenny fått jobb på samma ställe som honom på Göteborgs kex fabrik i Kungälv.

Idag var... minst sagt stressig. Började med att kliva upp klockan 7 för att göra mig i ordning utifall jag skulle på kursen för starta eget eller gå på uppsamling jobb intervuen klockan 10.30. Jag började ringa klockan 8 och kom fram till växeln och personen jag skulle ha tag på på en gång. Dock kunde han inte tala med mig då utan bad mig ringa inom en timme.

Följer helt sonika med Jon till jobbet för att ringa där ifrån. Klockan blir 9 så jag ringer jobb ansvarige och hoppas på det bästa... konversationen blir kort: jag är tydligen avanmäld från manpower. Bara att åter anmäla mig och skriva in hela min CV igen, han ber mig ringa upp när jag har gjort det.

Lite panik nu... bara lite. Som tur är så har jag allt på min sida på arbetsförmedlingen. Copy and paste for the win. det en halv timme att ta mig runt alla i fyllnings grejer. Ringer jobb ansvarige på manpower. Nu har hans dator kopplat ur sig ur systemet så han ska ringa upp mig och meddela hur det blir.

Klockan rör sig...

9.45 ringer hans snälla assistent och frågar om jag kan komma klockan 10.30 på intervue, det vore bra om jag dessutom kan ha med mig mina betyg med mera. Jag har nu 45 min på mig att hinna hem, hämta papper ta mig in till stan, parkera på nordstan och ta mig till rätt ställe. Om man någon gång har kört bil i Göteborg vet man att det är ett vågspel om det ska funka.

Säger hej då till min snälla man... skickar ett SMS till Lars och talar om att jag ska på samma tid som honom och Jenny... kör hem (utan att köra mot hastighets gränserna) Har jätte tur, pappren ligger där jag minns dom ska göra och dom är i ordning. 10.10 ute i bilen igen och på våg mot stan. Vet att tunneln just nu full så jag kör över ring ön och götaälv bron för att komma direkt in i centrum och in på nordstans parkering. Tar mig in och kommer upp på Manpower klockan 10.27. Pustar ut bredvid Jenny i soffan, lämnar in alla papper och får mitt foto taget.

Får jobbet :)

Resten av dagen besår av åka runt och fixa papper för NFC och arbetsförmedlingen. Skriva kontrakt med manpower och handla. Just det ja handla... det är en helt annan historia men det kan jag inte skriva om förrens i morgon.

Dags att duscha och sedan i säng... måste upp halv 5 i morgon troligen för att åka till Kungälv... då är man glad för saker som kaffe ;)

3 kommentarer:

jbn sa...

Nu återstår bara att åka till Kexfabriken och fråga efter Mona-Lisa.

jbn sa...

Jag har ont i mina fötter. Bara så du vet det.

Barbro sa...

Låt mig gissa... det är någon som fyller år och hoppas på en fotmasage?