tisdag 1 maj 2007

LinCon

Så var man hemma efter 4 dagars spelande, dåligt ätande, rätt så ok sömn och allt i mycket roligt sällskap. Avfärd på fredagen och hemkomst på måndag kväll. LinCon tog plats i Linköpings universitet i C-bygnaden.



Med mig hade jag Lars och Jenny men vi träffade även en hel del folk som vi känner sedan tidigare. Bröderna Olof och Erik jobbade i receptionen så dom sprang man på rätt så ofta.



Leper (nick) basade över städgänget och efter en stund sprang vi även på Edgar broder med Hoppe och Klas som hade hand om Westernspelet.



Tyberg som vi känner sedan förra LinCon hade detta år satt många musik spel. Vi hann spela ur hans arsenal av electronik ITG, DDR, gitarhero och singstar. På söndagen lyckades vi till och med ha en mini turnering i ITG, jag åkte ut mot Lars i omgång 1. Tyberg vann det hela med endast 7 poäng mot Lars i slutändan.



Från förra året sprang vi även in i Rikard och jag tror att jag lyckades för en gång skulle minnas hans namn längre än 5 min. Trevlig kille som vi spelade Gudfadern med 2006.



Andra spel som hanns med var Arkham horror (vi blev uppätna av monstret i vanlig god ordning) 3D tictactoe, Zombies!!!, settlers och Puyo pop.



Förutom Konventet så passade vi på att spela minigolf, besöka Brahehus, träffa urdjur och på vägen hem möta Hanna och I-or för lite mat på Max i Norrköping.






Mycket rolig helg men just nu är jag slutkörd i kroppen. Skulle egentligen fixa lite saker för starta eget kursen i morgon men jag tror att tiden är bättre spenderad med sömn så jag är pigg när jag ska upp 6.30 i morgon.

Väll mött nästa år :) kanske skriver något mer utförligt när jag har vilat upp mig.

2 kommentarer:

jbn sa...

Ser att vi valt ungefär samma urval av bilder ur ditt urval =)

Jag förutsatte att jag kunde använda bilderna du slängde på mig för min bloggs del. Ska väl slänga ihop något mer informationsmässigt än min bloggpost för föreningens del. Men man får se när man orkar.

Allt har sin tid.

Ha en bra dag trots Eductus och behåll konventet i ryggraden, man ska inte släppa ett sånt glatt tillfälle alltför snabbt.

Kram
/Vapendragare Piggy

jbn sa...

Dags att blogga något random snart igen. Det är för mycket gemensamma händelser på din, min och Panters bloggar. Snart skriver jag något om vad jag äter eller hur jag reser bara för att det ska bli någon diskordans bloggarna emellan :P