söndag 1 april 2007

Vår, ITG, trevligt sällskap och en trevlig helg

Efter att ha haft en mycket trevlig helg sitter man nu och försöker komma ihåg allt man har företagit sig.

Torsdag: Började med ett litet lugnt möte med nyföretagarcentrum där jag fick mer utförligt förklara min företags ide. Dom jag mötte där var mycket positiva till det hela och rekommenderar till arbetsförmedlingen att jag ska få gå "starta eget" kursen för att kunna hjälpa mig att driva allt igenom. Det hela kändes lite omtumlande och jag var lite matt när jag kom där ifrån.

Kvällen var desto trevligare. Ett gäng från dionysos träffades för att fika på Greenwich inne i stan. Som extra tilläg denna kväll hade vi även Panter, jag tror hon tyckte vi var lagom knäppa. Vi var Hanna, I-or, Judas, Lucifer, Pippin, Lisa, Frida och Jon som samtalade om rollspel, våren, mat och allt annat som man kan tänka sig. Lars var på konsert på henriksberg, annars hade han varit med också.

Panter följde sedan med mig och jon hem för lite DR mario och tetris innan vi körde henne till Lars vid halv två på natten.

Fredag: Tvätta städa, diska och laga mat till roll spelet på kvällen.

Vi spelade hemma hos I-or och spelet för dagen var Vampire. Panter spelade en gäst karaktär kvällen till ära. En liten söt och tilltufsad city gangrel som min karaktär adopterade efter att hon hade blivit dumpad av sin mästare. Hon kanske följer med och spelar igen, det hela beror på tentor och annat.


Lars har nu börja med en ny karaktär som är en Ventru kvinna och Bobby kommer troligtvis att byta karaktär till en bruja snart. Kommer att bli intressant.

Lördag: Allmänt möra efter att ha spelat rollspel till 03:20 på natten beslutades det att vi skulle ta det lite lugnt och inte stressa iväg till dagens aktiviteter.

Jag, Lars och Panter kom iväg till fright night i Frölunda ungefär vid 4 snåret på eftermiddagen. Där spelade vi stepmania och många andra spel fram till 11 på kvällen. Dock med avbrott med ett besök på burger king. Stepmania maskinen är lite slutkörd så åker vi dit någon annan lördag så blir det nästan enbart för dom andra bemania spelen.

Söndag: Inga aktiviteter planerade än att softa och ta det lugnt en stund. Men... våren står vid dörren och min kropp beslutade sig för att jag är alergisk idag. Tagit årets första alergitablett, hoppas det funkar bättre än förra året. Ska inte klaga egentligen... många andra har det mycket värre än jag har det.

Har haft ork att ta hand om bilderna jag tog i onsdags på Laserdome i Borås:


Lars och Linden


Linden och Sparvel


Luris


Onska


Panter och Lars

3 kommentarer:

Skrutten sa...

Helgen var mycket trevlig! Blir spännande att se fortsättningen om jag spelar med er nästa Vampire.

Bilderna var snygga, tyckte extra mycket om den på mig och Lars!

jbn sa...

Tuff post, ger mig en pejl på den mycket bra helgen. Helnöjd.

jbn sa...

Reggade du Barbro på Crai? Det var udda :P