onsdag 4 april 2007

Biljard/litet kalas/fika

På tisdag kväll var det sagt att vi skulle träffas att gäng för att fira min födelsedag med biljard/fika på biljardpalatset inne i stan. Visst jag fyller inte år igentligen förrens nästa vecka under påsk men då är det ingen hemma så jag tyckte det skulle vara roligare att ta det veckan. Det hela blev en mycket lyckad kväll och jag fick tre mycket fina presenter från mina vänner som alla ska ha stort tack för att det blev en så lyckad kväll.

Når vi väll hade lyckats samla alla på nederplan biljard palatset (nej jag vet inte hur man gör för att kunna skicka sms som låter högt till Lars mobil) så kom vi igång med biljard på tre bord. Vi blev rätt så många: PG, Madde, Lisa, Pippin, Mari, Tiger, Frida, Martin, Lars, Jenny, Jon och mig själv.

Jag och Jon började spela mot Jenny och Lars vilka vi fick stryk av. Sedan spelade Jon och jag mot Martin och Frida i ett mycket långdraget parti som vi till slut vann. Efter det spelade jag 9/5 mot PG, han slog mig med 9 - 5, något som jag någon kväll i framtiden måste få revange på. Hur det gick på dom andra borden har jag än så länge ingen rapport om.



Efter ungefär 2 timmar var det dags för present utdelning. Jag fick ett jätte stort brädspel: Arkham horror, Call of cthulhu som jag kommer att släpa med mig på GothCon minst en kväll :) Släpa är ordet, det är mycket kompakt och tungt, massa kort, gubbar och annat plock. Jätte tack. En nyckel ring med katten från Gunsaint som omedelbart sattes på bil nycklarna till mercan, Mjouuuuuuuuuu. Med motiveringen: "Du skulle aldrig köpa en sådan rosa..." från Madde och Lisa fick jag: Pink grapefruit bath and shower gel. Jag kommer bli mycket mjuk och väldoftande helt enkelt. Tack alla igen för dom underbara presenterna.



När allt var utdelat skildes vi åt. Jag, Jon, PG, Lisa, Jenny och Lars blev kvar en stund extra för att spela på biljardpalatsets arkad spel innan vi drog vidare för att lämna av Lisa och gå och fika på Greenwitsh. Efter god kaka var det dags för det något trött gänget att dra hemmåt. En jätte trevlig kväll med andra ord.

Dom enda som saknades i sälskapet var I-or och Hanna men de är på väg upp till norrland för att fira påsk så jag träffar dem troligtvis nästa vecka för en trevlig fika, dock var de med på den fina presenten jag fick så lite av deras anda var med. Mjouuuuuuu ;)

Dags att titta på lite anime: Gungrave, innan man somnar av efter kvällens aktiviteter. I morgon ska det inhandlas Påsk mat för helgen.

2 kommentarer:

jbn sa...

Serien heter inte Gunsaint, utan Trigun, den med katten alltså. Nina smyger runt i din skalle eller?

Var Gungrave bra? Är lite nyfiken på den.

Låter som att du hade ett okej födelsedagsfirande.

Tjo

Barbro sa...

Nina smyger alltid omkring i mitt huvud kring 2 på natten... Hon får sällskap av Lain :)

Gick och la mig i stället för att titta på den, ska ta det i eftermiddag istället.

Det var mycket kul :D