måndag 16 april 2007

Helg

Ibland hinner man med en hel del fast man inte tänker på det, konstigt egentligen.

Fredagen den 13:de

En oturs dag för vissa meddans andra anser vara en tur dag, jag greps i stället av lätt senilitet. På kvällen skulle vi spela vampire hos I-or och jag insåg att jag behövde handla lite innan spelet. Glad i hågen knallade jag iväg till Netto för att upptäcka när jag kom fram att jag hade glömt plånboken hemma. Bara att vända och hämta den hemma och sedan gå iväg och handla igen. Trevligt väder för en promenad men det kändes lite snopet när man upptäckte det hela.

Hämtade upp Lars och Jenny hos honom men upptäcker till min fasa när jag svänger in på gården att jag har nästan soppa torsk. Tanka och sedan snirkla sig iväg till I-or. Kvällen spel var roligt men ingen av oss lyckades slå ordentligt med tärningarna innan tolv slaget, troligtvis någon mental block eller nått. Vi avslutar spelet halv 4 på morgonen och sedan åker vi hem. Väll hemma upptäcker jag att jag har glömt mitt snabb kaffe och mina kiwis hos I-or, lät senil dag med andra ord.

Lördag - städdag i lokalen

Föreningen har beslutat att den 14 april så skulle det göras en gemensam insats för att städa vår spel lokal. Jag ska erkänna att jag var mycket mör när klockan ringde klockan 11:00, vi skulle vara i lokalen klockan 13:00. Både jag och Jon är väldigt allergiska just nu så mossiga i ögonen tar vi oss till lokalen, komma bara en halv timme efter dom andra.

Vi var ett rätt så stort gäng som samlades så städningen var relativt smärt fri. Jon, Lars och Lisa åkte iväg för att inhandla toalettpapper och annat som behövdes till själva lokalen och lyckades ha en rad äventyr på Netto.

Vi var PG, Pippin, Maja, Hanna, I-or, Madde, Helen, Kristian, Lars, Lisa, Jon och jag som i ett par timmar dammsög, torkade golv och piskade mattor och möbler för att frächa upp allt.



Kristian hade tagit med sina Blood Bawl grejer så vi hann med att spela lite sånt innan dagen var slut. Det blev lika mellan mig och Lars i vår match men jag lyckades i alla fall halvera hans lag av alver med mina mumier. Hur det gick i matchen mellan I-or och Kristian vet jag inte. Jon smög omkring med min kamera och Hanna kopplade av med mitt Game boy advance.



Söndag - Allergisk med stort A

Allergi medicinen gör mig inte till den snällaste människan i världen ska vi erkänna, jag får humör svägningar av den helt enkelt så dagen började lite små grinig. Jon får huvudvärk av den.

Karin ringde på eftermiddagen och undrade om vi kunde köra henne och Jonny till Ikea. Hon skulle ha ett skrivbord, skrivbords stol och lite andra prylar och har man inte bil är det inte det lättaste att få med sig hem. Lätt tyckte jag så det blev en liten sväng på Hisingen i dag med. När allt var inburet så ville Karin bjuda på mat som tack för hjälpen så jag och Jon stannade på middag. Det bjöds på Kyckling och ris, mycket gott.

När vi kom hem hade jag dessutom en mycket produktiv kväll. Tog hand om bilderna jag tog på lördagen och skickade mail till min kompis i Luxemburg som inte har fått svar på sitt mail på nästan två veckor. Det är så man skäms att jag kan vara så dålig på sådant ibland.

Jon har fått sina biljetter för Helsingfors resan, han reser på onsdag kväll och kommer hem på fredag morgon.

Dags för lite sömn innan jag på arbetsförmedlingen i morgon för att lämna in lite papper.

1 kommentar:

jbn sa...

Får se när du och Panter får slåss i Warcraft 3, kan ju bli intressant.

Själv får jag nog vara domare och allmän assistans under matchen :P