måndag 9 april 2007

GothCon XXI och Påsk

En mycket intensiv vecka och helg avslutas i dag med konvent bakfylla och en lugn födelsedag :) Det hela har varit mycket lyckat och kul med både vänner, spel och en god middag som mycket älskade man gjorde möjlig.

Onsdag:

En relativt lugn dag som avslutades på kvällen med inhandling av mat inför lördagens påsk/GothCon middag med Lars, Jenny och Jon. Maten lämnades hemma hos oss och sedan åkte vi för att gå på bio. Vi såg 300, en i mina ögon trevlig film. Sedan svängde vi förbi vårt hem igen för att plocka upp Lars och Jennys mat innan vi körde hem dom till andra sidan Hisingen. På något vis missade 4 personer att förutom varorna som låg i kylskåpet som tillhörde Lars och Jenny att det fanns ett broccoli i frysen som skulle med. Nåja det går åt i det här huset.

Torsdag:

Jon jobbade bara halv dag så vi hann med att äta ihop och umgås en stund innan det var dags för mig att hämta upp Lars, Jenny, Green och Karin för att åka och skriva in oss på GothCon och spela ett par timmar.

Väll vid Hvitfeldtska gymnasitet och efter att ha hittat en parkerings plats på en gång kom vi in vid receptionen vid 7 snåret på kvällen. Vi möttes av en enorm kö så vi tog ett bord, packade upp Arkam horror och började spela i väntan på att kön skulle minska en aning. Bordet som vi tog var placerat så att hel kön passerad oss så vi kunde i stort sett hälsa på alla vi kände som var där utan att behöva springa runt en massa. Kring 9 skrev vi in oss utan att köa en minut.

Efter 9 timmar spel förlorade vi stenhårt mot Chutulu så det var dags att packa ihop alla pluttar för att ta oss hemåt. Nora och Kristian hade hunnit med att komma för bi och vi diskuterade hur vi skulle träffas dagen där på för att spela roll spel. Jag var hemma ca halv 4 och somnade som en sten. Tydligen höll jag Jon vaken under natten med gnissla och klappra med tänderna, jag märkte ingenting... inte ens tandvärk när jag vaknade vid halv tolv dagen där på.



Fredag:

Lars, Jenny och Green åkte tidigare till konventet än jag och jag kom inte förens vid 2 tiden på eftermiddagen. Det gav att parkeringen vart lite mer av en utmaning än dagen innan med det löste sig till slut, ja min bil är lika stor som en volvo oavsett vad vissa volvo ägare med vit kombi tror.

Hittade resten av gänget spelandes i källaren på södra byggnaden. Green och Lars gick sedan och handlade ett nytt kort spel som dom sedan ägnade ett par timmar med att lära sig att ta livet av varandra med. Round kick och Chuch Noris är klara kommentarer till detta spel.

Vi tog oss till byggnaden där vi skulle spela rollspel och lekte bergsbestigare för att ta oss till 4 våningen (onda trappor). Nora och Kristian var i ett av rummen på våningen och spelade Blood ball och rollspelet skulle vara i ett annat på samma våning. Rollspelet blev dock tyvärr inställt på grund av SL brist så det blev andra spel i stället. Herrarna spelade sitt nya kort spela meddans jag och Jenny spelade ett brädspel och magic. Nu ska vi säga att varken jag eller Jenny är särskilt bra på Magic vilket ledde till att vi fick fråga passerande personer om konstiga kort och poka på Lars och Green med jämna mellan rum om hur det hela skulle fungera. Mitt i alltihop dök det upp en snubbe och frågade om han fick fotografera mig och Jenny spelandes Magic för att han tydligen dokumenterade konventet... Ska se om jag kan få tag på bilden under veckan. Till slut så tröttnade jag och Jenny och vi tvingade herrarna att släppa sitt kort spel för att spela något annat med oss.

Det blev Ticket to ride med en mycket över trött Linden i källaren på södra byggnaden. Spelet tog ca 5 min att gå överstyr men roligt var det. Skämt som relaterade till tåg och sex haglade i lokalen... I slut ändan tror jag att Green eller Lars vann... minns inte just nu men Linden på grund av sin trötthet körde sitt tåg system i botten.

Kvällen avslutades med två omgångar settlers. Jag snabb lurade en stund under omgång två för att jag skulle med säkerhet kunna köra bil. Var hemma vid ca 4. Under tiden vi var på konvent bakade Jon bullar, mat bröd och kakor innan middagen på lördagen. Jon är ingen konventare och har det största tålamodet med sin fru som verkligen gillar att gå och spendera allt för många timmar på dom.

Lördag:

Vissa sömn problem under natten ledde till att det blev sömn i spridda skurar och inte allt för pigg Barbro med en hel drös mardrömmar och allergi medicin i kroppen.

Vi åkte inte till konvent innan dagens middag utan gänget lagade först vegitarisk mat hos dom innan jag hämtade upp dom vid tre. Jag hämtade även Tiger på Hjalmar brantings platsen och tog med sig ett påsk ägg med godis i (mums). Jon lagade potatis, fransk lök soppa, prins korv, köttbullar, janson, ägg och mat bröd så vi led av paltdöd när allt var som var kvar var tomma fat. Till kaffet/teet/bullarna såg vi Varulfs kaninen.

Vid 7 snåret drog vi till konventet igen, Jon stannade hemma och tog det lugnt och vi släppte av Tiger på stationen. Vi hittade Linden och efter en stunds väntade på att han skulle avsluta det spel som han höll på med fångade vi upp Kalle och så drog vi igång med arkham horror en andra omgång. Vi han inte spela klart innan det var dags att dra för att spela mafia. Detta spel har jag tidigare inte spelat och efter att vi var klara med det klockan 3 halv 4 så kände jag inte riktigt för en andra omgång. Det var sådär... efter en omgångs övertalning så går jag med att prova en gång till och detta tillfälle var roligare. Spelet avlutades klockan 7 på morgonen och då hade jag en smygande huvudvärk och mycket trötthet i kroppen.

Det övriga gänget drog vidare för att spela andra spel meddans jag skrapade lös bilen och åkte hem. Det var verkligen skönt att krypa ned för ett par timmars sömn.

Söndag:

En mycket lugn dag.... exremt lugn.. jag tog inte ens på mig kläderna underdagen utan med täcke och katterna så åt vi och tittade på film hela kvällen.

Måndag:

Dags för födelsedag :) Det grämer Jon lite att vi för tillfället har lite för lite pengar så det blir ingen tårta eller present från honom i dag men det gör inte så mycket... det finns andra dagar i veckan. Lars och Jenny är planerade att komma över för lite spel i kväll, denna gång vi kanske kan slå monstret i Arkham som har tuggat i sig världen två gånger under helgen... vi får se.

Min älskade make har gjort en lite födelsedags bild åt mig :)



En mycket bra, rolig underhållande helg har det varit. Nästa konvent är LinCon den 27 april. Just nu tror jag att Jon håller på att laga lite mat MUMS

3 kommentarer:

jbn sa...

Grattis på födelsedagen. GothCon was wild. LinCon nästa.

Unknown sa...

Hmmm, jag tror nog jag såg er spela när jag stog i kön. Köade nog från strax före sju, och såg er sitta där. Kön gick relativt snabbt, faktiskt.

Barbro sa...

Kan hända ;) svårt att avgöra när man själv inte stog i den... Lugnare att vänta faktiskt.