fredag 10 december 2010

Lite fler monster

Ok... jag virkar massor just nu. Vet inte varför men det passar mig utmärkt. Håller på med en stor pläd med Ice climber mönster i mormorsrutor som jag varvar med mina små monster. I förrgår blev det en liten nosforatu men hann ge bort den till Malin innan jag kom ihåg att fota den. Nåja... bara att göra en ny.

Lägger nu upp tidigare skapelser ur monster avdelningen:

 Ninjan var den som följde direkt efter djävulen. Jag hade inte hunnit köpt lim för att klistra extra matrealet på den så de är fastsydda. Man ser fortfarande att jag håller på att lära mig metoderna för att virka det hela.

 Det blev två döden. och båda utan lie då jag inte än har lyckats göra dom bra ur lera i ungen än. Jobbar på det. Den första dödens, till vänster, huvud virkades med en annan garntyp vilket gör att det blev betydligt mindre. Gör om gör rätt och en ny döden virkades. Han ser lite lurig ut.

Efter döden blev det Cassandra och då hade jag fått ordning på det hela. Brudparet var inte lätt men de blev mycket lyckade. Pryder nu vår bokhylla. Mycket nöjd.

Nästa project blir Chuthulu. Jag har lovat Raoul, en annan Arkham Horror fantast, en och sedan ska vi själva ha en också. Framtiden för mina monster är att jag ska gå över till RPG avdelningen. Har planer på cleric, worrior och en amazon.

Mer tid till alla för handarbeten

1 kommentar:

jbn sa...

De är väldigt söta.