måndag 6 december 2010

Andra andvent

I dag har vi försökt få lite ordning på allt och tagit tag i en massa saker.  Mest Jon om saken ska erkännas då jag fortfarande inte är pigg efter veckan och fredagen.

Jon flyttade tillbaka alla katt saker där dom ska vara i stället där vi har haft dom när Murre började bli dålig. Pip tyckte inte om det alls ska sägas. Han flyttade på Murre saker... Vad händer när Murre kommer tillbaka då? Verkade reaktionen hos henne vara. Nej hon har inte riktigt förstått än. Pip är hängig och visar på att vara illamående som när hon åker bil. Stress och nervös helt enkelt för saker och ting inte är som dom ska. Pip förlät oss lite senare på kvällen.

I fredags var jag och lajvade och Jon var med firman så hon var själv ett par timmar. Det gick väll inte helt OK från hennes sida men... Hon måste börja vänja sig. Hårda ord men så är det. Jag är ju hemma massa tid men snart måste jag på helt tids aktiviteter på AF så...

I går var min namnsdag och vi låg däckade i var sin soffa nästan hela dagen så idag efter städning och matlagning gjorde vi lite kul saker. Bakade peppar kakor och kladdade på kristyr. Låter normalt? Nu var det ju två inte helt normala personer som gjorde detta så det blev två robotar, steampunk former och drakar.

 Människoätande elefant

 Drake

 Under arbete

 Figurer med vit kristyr

Robbotar, kretskort, luftskepp, kugghjul, drake, vampyr dam
och en ång driven såg (Jon kallade den något annat men minns inte vad det var)

Sakta så vänjer vi oss vid ett liv utan Murre men det tar tid. 

God bakning till er alla

Inga kommentarer: