lördag 20 februari 2010

Snöööööööööööööööööö

Snön faller och blåser över Göteborg.

Efter att tagit oss runt i går kväll med lajvet och kört hem lite vänner så körde vi fast på vår egen parkering. Snö som blåst upp mot muren ligger 1 meter hög och sedan is under. Mycket puttande och skottande fick vi in bilen och kom in 03:20 på morgonen.

I dag gick det inte lika bra. Vi skulle ha åkt på födelsedags kalas hos våra vänner på hisingen men det blir inget. På eftermiddagen skulle vi åka till affären och köpa en skovel och sedan komma hem för att göra oss i ordning och åka iväg igen. Fail...

Efter en timmes skottande, puttande och svärandes hade vi inte kommit av vår del av parkeringen. Det blåser upp snö kring vår bil som står ensam i ett hörn av parkeringen. En ny meter hade blåst upp under natten och morgonen kring vår bil. Med andra ord.... Inget kalas för vår del.

Nejdå... vi är int bitter...

Fösta gången sedan jag jobbade på tidningstjänst 1995 har jag förlorat mot snön. Då snöade det så mycket och blåste så jag hamnade i diket upp och ned med brevbärar bilen. Hastigheten var ju bara 5 km/t så jag mer eller mindre gled i slow motion in i en trädgård.

Nejdå... jag är inte alls sur för att jag inte får komma och träffa folk, får tårta och dela ut våra presenter... nej då inte alls... (låter som kapten Haddock)

1 kommentar:

jbn sa...

Det där lät ju riktigt jobbigt. Synd att ni inte kunde komma. Nu får vi lista ut ett annat läge att ses :)