tisdag 10 november 2009

Snuv snuv...

Livet rör sig framåt även om jag inte känner att jag gör det. Har haft den mest irriterande snuvan i över 3 veckor nu och den släpper inte. Även om jag gör allt som jag planerar att göra och så vidare så känns kroppen som om man kör den igenom en mangel varje dag. Just i dag har värken i lederna slagit till ordentligt. Nästan alla leder är som ömma knölar. Så här ont brukar jag bara få när jag har feber och det har jag inte. Det var ett par år innan jag fick min diagnos att jag hade struma som var så här. Då var jag även konstant trött och slut körd. Kanske får ta mig till min nya vårdcentral och få en tid för en kontroll. Det kanske hjälper lederna men vad gör jag med snuvan?

Steampunk lajvet börjar ta sin form och allt är nästan klart för att gå upp på hemsidan för att börja ta emot medlemar med mera. Just när man börjar efter flera månaders planerande och så vidare så skiter det sig på en jobbig nivå: Vi blev utan lokal! Jakten börjar igen helt enkelt... blööööööö

I KS lajvet går det extremt framåt. Har aldrig varit så aktiv med min karraktär som jag är nu. Grund arbetet av många års plottande gav utslag, allt samtidigt. Jon konstaterade att jag inte hinner sitta ned mer än några minuter i taget på varje lajv. Med andra ord från klockan 20:00 till 01:30 är jag mer eller mindre på fötterna hela tiden. Jag tänker inte på det alls utan springer vidare. När kvällen är slut har jag vanligtvis ont i nacken och huvudvärk men har haft en mycket lyckad kväll.

Mario & Luigi: Bowser’s Inside Story har jag kommit ca 20 timmar in och avlutat en tredjedel. Mycket kul och lagom svårt spel att sysselsätta hjärnan med.

På arbetslöshets fronten så segar det vidare. Inga besked från Alfa kassan oavsett samtalsmängd. Blivit tvingad till att skaffa en jobbcotche. Valde firman Manpower som jag har jobbat med tidigare. På gott och ont ska sägas... Många firmor där ute som är ordentligt oseriösa. Ska på möte med dom nästa vecka för att ha en "utvärdering". Vad kan man säga mer än... blööööööööööö

För att pigga upp mig så gjorde jag i ordning foldrarna och program iconerna på macen till lite mer steampunk. Brukar ta ett par timmar men lite kul i höst mörkret.





Nu dags för kaffe och Simpsons på TV.

Mer jobb och pengar till alla

2 kommentarer:

Erik sa...

Underbart vacker layout, må jag säga. Nästan så jag vill ha en mac :)

Steampunklivet låter förbaskat roligt. Jag söker ju jobb åt gbg-hållet till, så det är inte helt omöjligt att jag kommer ansöka om medlemsskap.

jbn sa...

Krya på dig så man kan spela spel med dig hörru.