fredag 13 november 2009

Gamla synder

För länge sedan... ok... 5 år sedan kanske? Huuummm jag börjar om.

Det var en gång... Nja...

För hundra år sedan minst... ok mer ärligt.

Ok provar med något annat.



Långt innan jag började denna blogg, gick utan för dörren och träffade andra människor eller hade börjat lajva så hade jag mycket mycket tid över som jag tillbringade online på nätterna. Inte så bra men så var det just då i alla fall. Långtids arbetslös och konstiga sov tider gjorde att jag hade många vänner i landet på den andra sidan vattnet och vi hittade på mycket hyss och små saker på bordar online och msn.

För att göra en konstig historia kort så skapade jag historia med bilder om en liten röd leksaks björn som vi vann på Liseberg. Eddie the bear hade om jag minns rätt fyra äventyr och en liten film... Denna lilla björn söp, slogs och var en allmän oreda.

Jag skapade även ett cover band till Iron maiden bestående av pingviner. Japp... De åkte till och med på turne. Oj vad tid jag hade över till konstiga projekt.

Varför dyker dessa synder upp nu? Jo jag rensade ur gammal länkar och hittade mitt photobucket konto där alla dessa projekt låg. Tiden innan vi betalade för server och och adresser. Berättelserna ligger nog i min gamla stationära datorn men bilderna lever tydligen online.

I give you.... Drumm roll...

The Iron Penguins med the number of penguins





Eddie the bear:



Jag ska se om jag kan hitta dom små historierna jag skrev för detta. Det var väldigt knäppt.

I övrigt så blir det kunskapsmässa i dag, lugn lördag och sedan rollspel på söndag. Alfa kassa suger fortfarande.

1 kommentar:

jbn sa...

Hmm, då kanske du kommer se mina kollegor genomförande Levande Bibliotek på mässan. Där kan man låna yrkesverksamma personer och fråga dem om deras yrke typ :P