söndag 19 juli 2009

Kungahälla och mysdag

I går var vi på Kungahälla medeltids dagar på Bohus fästning. En kväll och eftermiddag fyld av musik, mat och vänner. Dagen till ära hade även min vän Malin hunnit bli klar med klänningen jag hade beställt till Visby. Det är en 1200-tals klänning i blå brokad och linne. Blev dyrt men det var värt varje krona. Klänningen fick många komentarer och vi gjorde mycket reklam för Malin, Robbins och Pärs butik som öppnar nästa fredag. Butiken kommer att sälja lajv saker som vapen och kläder till den ständigt växande lajvar kretsen i Göteborg. Vi lyckades även ta en bild för nästa års dionysos kalender då många av föreningen var där iklädda medeltids kläder.



I dag har vi mest segat och jag har slagits med symaskinen som envisas med att äta tråd hela tiden. Vi har båda saker som ska vara klart till Visby så den måste fungera. Jag tror jag måste ringa runt lite och försöka låna en maskin för min är inte stabil. Får se vad vi hittar på i morgon men på måndag firar vi bröllopsdag. 7 år är inte lite.

Älskar dig vännen och tack för dom fina örhängenen som jag fick redan i dag (bilder kommer)

2 kommentarer:

jbn sa...

Cool klänning.

Själv missade man ju hela raj-rajet på borgen i år.

Cyberg sa...

Underbar bild, du ser jättebra ut i den där klänningen!