onsdag 3 juni 2009

Ska försöka skriva vad som på går men det är inte lätt

Har gjort om den här blogg posten i huvudet flera gånger men det låter bara fel och undergång hur jag än tänker.

Så här är det. På söndag kväll kändes det som om jag hade nackspärr på vänster sida av halsen. Vaknade måndag morgon och hade ordentligt ont. Försöker klämma på musklerna och hittar en öm knöl. På jobbet börjar jag bli ordentligt dålig, halsen sväller på vänster sida och jag börjar få feber. Jag har inte ont inne i halsen som en förskylning eller annat utan bara i knölen som sitter ungefär i höjd med mandlarna och lymfan. Måndag kväll har jag 38.6C i feber och mår uber skrutt. Försöker få tid hos min vanliga läkare på tisdag morgon, har lyckats sova 3 timmar på hela natten. Läkare inte där på tisdagen utan blir skickad till axess akuten. Jon och jag åker dit vid 10 på morgonen (det inhandlas en koppar fisk för växel till bilen av jon men det är en annan historia). Läkaren tycker inte om det alls utan jag skickas på akut remis på Öron, näsa och hals på shalgrenska. Hon vill att jag ska få ett ultra ljud för att dom ska hitta vad som är svullet. Dom undersöker mig och konstaterar att det inte är möjligt med ultraljud då det är för svullet. Efter försiktigt klämande på hela halsen så tror läkaren att det är en systa som trycker på lymfan. Jag super medicin (stora lila kapslar) som ska hjälpa mot infektionen, febern och få ned svulnaden och sedan ska jag komma tillbaka tisdagen den 9 juni för en ny grundligare undersökning. Det kunde även vara lymfan och då blir det annan behandling sa han bara. Det hördes att han inte ville oroa mig men jag vet vad det kan betyda, hans komentar när jag frågade direkt om canser var att jag skulle inte ta ut något i förväg utan att vi skulle avvakta. Det hela var meningen att lugna ned mig men i stället gjorde det mig bara mer oroad. Jag trodde själv att det var en förändring på sköldskörten men så var icke fallet.

Hög feber hela natten igen. Lyckats äta lite och få på mig lite kläder men min kropp tycker inte om mig alls. Febern ligger konstant på 38 c och jag känner mig virrig och varm hela tiden. Hinkar litervis med vatten och äter värkmedicin. Har bröjat göra ont på andra sidan av halsen nu men ingen knöl. Osäkert vad det betyder alls.

Trött, varm och virrig. En mor som ringer var 12 timme och väcker mig och talar om att det säkert bara är snuva. yay...

Väntar på att mitt spel till nintendo ds : Picross DS ska komma. Fått mail igår om att det var skickat men ingenting med posten idag. Puzzel spel med jätte enkelt utseende men kompliserat som seduko. Ungefär så mycket som jag klara av just nu.



Så varför skriva om allt detta här när jag har lovat att inte skriva om olyckor och sjukdomar här? Jag måste göra av mina tankar någonstans.

4 kommentarer:

jbn sa...

Hoppas det är avsevärt ofarligare än så. Men oavsett vad det är så finns vi här borta eller i andra änden av en telefon om du vill (förutsatt att du typ.. kan) prata.

*stor kram*

Cyberg sa...

Hoppas du kryar på dig snart, förhoppningsvis krävs det till slut kanske inget värre än att vänta på att inflammationen går ner... Du behöver ju inte tänka cancer omedelbart, sånt brukar väl dessutom inte gå såhär snabbt?

Hoppas allting blir bra snart, I vilket fall, Picross DS är ett väldigt kul spel att roa sig med under tiden, tro mig.

Barbro sa...

Saken är ju den att jag hade märkliga halsinfektioner hela april som det aldrig hittades ett virus på. Dom fortsatte bara pumpa i mig pencilin för dom följd sjukdomar som dök upp. Jag tror att detta har något med et att göra :(

Mitt picross kom med posten i dag och jag har haft 4 timmars feber uppe håll :)

Erik sa...

Yay för Picross!

Men jag hoppas verkligen att det inte är något så allvarligt.