söndag 31 maj 2009

Nästan sommar

Livet rullar på i nästan vanlig god ordning.

Föräldrarna har varit här i ett par dagar. Jag och mor spelade mest spel som Dr Mario och Clue clue land på Wiin medans far läste och fotade. Jon lagade mest mat och var allmänt super snäll. Ovanligt lugnt föräldra besök när inte mycket behövde hända. Saknade allt lite av Lincon när jag såg hur roligt pojkarna hade haft men det kommer säkert mer konvent med mera någon annan gång. Jag var ju inte riktigt i form för det i år i alla fall. Influensans slog hårt mot kroppen och sviterna sitter ännu kvar.

Jobbar fortfarande eftermiddag och kommer troligtvis att göra det hela sommaren. Scheman blir klar i veckan hoppas jag.

Lajv sesången för KS är klart med ett litet inhopp från mig och Jon som Ghouler på de Phytiska spelen igår på lördagen. Ont i fötterna och benen är komentaren efter det. Andra lajv är i planerna men det är en helt annan värld.

Månadens onödiga inköp är något jag är riktigt glad över. Det är en enkel plåt låda med mint tabletter i men den är formad som en Nintendo 8-bits kontroll. Inte sugen på mint tabletter alls utan ska ha mina Nintendo DS spel i den i min handväska. Inköpt på sci-fi bokhandeln, oklart om dom har fler då jag tog den sista som låg framme.



Ett annat kul inköp är Elite Beat Agents till mitt DS. Fick tag på det begagnat för en mycket billig penning. Inte så stort spel men roligt, eller helt knäppt är nog kommentaren.



Har en del bilder att ta rätt på sedan lajvet och annat med men det får bli i veckan för nu ska det spelas.

Mer spel tid alla.

3 kommentarer:

Erik sa...

Oh, så vacker! En sån behöver jag leta reda på, fast som 16-bitarskontroll. Kan ju inte vara copycat ;-)

Cyberg sa...

Jag sitter komplett fast på Elite Beat Agents, säkert försökt att slå sista låten, Jumpin Jack Flash, 50 gånger eller så men det vill sig verkligen inte. Har för tillfället gett upp. Grymt spel dock.

DarkFool sa...

Sådana Nintendo Nes-kontroller finns på http://www.saktopia.se, dessutom 10:- billigare än SFB. Fast det tillkommer ju frakt. Men dom har massa andra roliga Nintendoprylar.

//DF