onsdag 22 april 2009

6 på myskometerskalan eller vad man gör på en eftermiddag på nätet

Ibland har man inte så mycket att göra mer än vila och bli frisk. Började med att kolla mailen i dag och hittade en påminnelse om att det är dags att rösta på årets Webby. Japp... detta har jag gjort någon gång tidigare, minns inte varför men jag loggar in och börjar kolla vilka sidor man kan rösta på i år. Hemskt många kattegorier med bland annat reklam till knäppheter. Började att kolla igenom och blev fast i 4 timmar. Jag har sett allt från konstiga till mysko för att pasera tråkiga sidor. Vissa sidor måste jag bara dela med mig helt enkelt. De kommer inte att vinna några pris men när det gäller knäppheter och underhålning kan man försvinna in i flera timmar i dom.

Word clouds från wordle. Små roligt och tänkvärdt.




Knappar till ögon och en alternativ värld: coraline. En underbar sida för en film jag gärna vill se.

Digg. Timmarna bara ramlar iväg utan att man märker det.

Wired. För allt nördigt som finns.

Britglyph. För sten konst.


Kongregate: Fler och svåra online spel än vad du någonsin vill prova.

Fail blog: Hur man failar.

Youtube live: Ett av deras live event. Hur mycket knäpp och kul film som helst.

Crappy cat
: Måste spelas för att förstås... minst två eller tre gånger.

Mer friskhet till alla.

4 kommentarer:

Cyberg sa...

Den där bilden från Britglyph är hemskt lik hästen från Terry Pratchetts böcker om The Wee Free Men, får låna den till dig om du inte läst dom än :-)

Sen vet jag inte om du vill att man ska påpeka stavfel eller inte men i grafiken där så ska det vara "than", inte "then".

Barbro sa...

Hi hi hi jaf har den boken och läste en intervue med han som gör omslagen och tekningarna för böckerna och han sa att hästen var en ren insperation för smycket ;)

Japp jag ser felstavningen nu men den får vara där. Eller det är väll mer en felsyftning? En av dom mer vanliga jag gör :)

Anonym sa...

vad jag letade efter, tack

Barbro sa...

Ok så bra :) Vet inte vad det var du letade efter men kul att jag kunde hjälpa till.