onsdag 3 december 2008

Men snälla människor jag vill bara komma hem...

Ibland går saker och ting bara åt underliga håll...

Efter en stressad och tung natt på jobbet så kändes det skönt att äntligen vara på väg hem. 20 min senare än vanligt började jag min 15 min bilfärd hem genom stan. När jag kommer till Linéplatsen så åker det upp en polisbil bakom mig. Detta är inte så ovanligt då det klockan 05.00 på morgonen är väldigt lite trafik ute på vardagarna så jag brukar få sällskap en bit på vägen av pojkarna i blått.

Halv vägs ned för Linégatan börjar dom blinka med blå ljusen bakom mig så jag svänger in på sidan av gatan. Stänger av bilen och tar fram körkortet. Får börja med att förklara att nej jag äger inte bilen utan det gör min man och att vad jag gör ute så tidigt på morgonen är att jag är på väg hem från jobbet. Kontroll av bil sker, kontroll att ingen ligger i baksätet, kontroll av mitt körkort och att jag är nykter. Jag hör att en av poliserna ber centralen upprepa efterlysningen på mannen i svart mercedes dom ska söka efter och sedan får jag tillbaka mitt körkort och jag får åka vidare. På med sterion och vidare hemmåt.

Kommer till Hisingen där jag tar en kort vända på det dygnet runt öppna statiol för att köpa mjölk. Svänger ut från macken och sedan så kommer det upp en polisbil bakom mig. Nu tänker jag att jag har redan blivit kollad så jag slipper nog en gång till men nej... Kör på Literaturgatan och ska svänga in på den mindre vägen in till vårt bostadomräde då det börjar blinka igen. En viss trötthet infinner sig i mitt sinne ska erkännas. Fast jag bedyrar att jag redan har blivit stannad en gång på vägen hem så ska proseduren göras om.

Nåja polisen i västragötaland kan efter denna morgon konstatera att:

1. Jag är nykter när jag kör bil
2. Bilen är besiktad
3. Bilen är skattad
4. Jag kör inte för fort
5. Bilen har vinterdäck
6. Jag äger inte bilen
7. Det gömmer sig ingen i baksätet
8. Jag har hög volym på sterion när jag åker ensam i bilen

Ok rant over men det kändes som om jag aldrig skulle komma hem.

Lite gladare nyheter är att min månadens onödiga inköp anlände och jag kunde hämta ut det bredvid postcentralen på komplett data. Ska erkännas att jag aldrig har betalat över 150 kr för ett par hörlurar till sterion/dator/IPoden förrens idag men med tanke på ljudkvaliteten och utseendet var det värt 350 kr.



Skullcandy Lowrider Headphones Black & Gold


Min nya glasögon är dock en vecka försenad och jag hann bara se Jbn i ca 4 min i dag men... Det kommer fler dagar.

Mer lugn och ro till alla.

1 kommentar:

jbn sa...

Jag hade varit på Talang sedan 13-tiden. Jag hade blivit mer än mätt på det stället ;) Ses på torsdag måhända?

Känns väl bra att veta att man är jävligt välkontrollerad och legal? Inte så konstigt att det blev så när det var en efterlysning i alla fall. Rutinkontroller hade varit mer irriterande och mer generell otur. Eran Mercedes är dock blå..

Skullcandy gör snygga lurar och Erik har sagt att ljudet är bra, men att de går sönder lätt. Jag lade 300 kronor på mina Koss-lurar. Det har jag aldrig ångrat. De har bas och allt.