onsdag 2 april 2008

Smått och gott...

Veckan går vidare i en form av normal lunk. I fredags var jag iväg på jobbmässan på världskulturmuseet. Det var mest bemmaningsföretag som egentligen inte hade några direkta jobb men man kunde anmäla sig på deras hemsidor om man trodde man hade chans på något dom inte hade. Var några firmor jag inte var anmäld på så jag knaprade in dom på datorn, men vet ju aldrig.

Min lajvar vän Baab ringde när jag jag gick mellan båsen på mässan så jag fick med honom i en timme. Vi diskuterade lajv In mer eller mindre så vi fick en del underliga blickar från omgivningen men sådant är bara kul.

På lördagen ringde Green och föreslog en draft i magic hemma hos dom. En mycket trevlig dag ihop med Panter, Grisen och Green. Jag fick ihop en lite konstig merfolk lek som byggde på att få sin motståndare att däcka ut. Får se om jag kan förfina den med tiden.

Söndag var väldigt lugn. Började på att hitta ett nytt utseende till min skrivbord på macen och andra roliga gratis program för att tveeka systemet. Blev klar med det idag för det var en del Iconer som behövde skapas. Hittade klockskrivbords bilder med klocka och datum som går efter datorn som nu pryder min mac. Vad det blev för stil på det hela i slutändan är oklart men min dator har lite steampunk utseende nu mer.


Dock


Skrivbord

Trots vädret kom jag iväg på måndagen och fotade lite. Blev inte bilderna jag ville ta men det är bara att försöka igen. Hade tänkt ta Neoteck/World of darkness bilder i ett bostadsområde nära Svingeln här i Göteborg men det var för svårt att komma in på området... Paranoia hos dom boende helt enkelt. Gick om kring på kyrkogården i närheten i en halv timme i stället. Ska försöka lägga upp bilderna under veckan.

På tisdagen var det dags för AF besök igen. Lika underhållande som alltid men sedan var jag över till Mamma Malin för provning och omkonstruktion av min bröllopsklänning till en balklänning. Inte mycket kvar att göra på den nu så om 2 veckor är den nog klar. Från att gå från att vara en säck till att ha ett snyggt snitt igen med byst och passform så har det gått fort tycker jag. Mamma Malin är en mycket duktig sömerska och jag hoppas att hon kan få igång sitt företag snart. Sedan var det dags för lite fika på Talang, trevligt som alltid.

Idag sitter jag och ringer på jobb hos en rad firmor. Bara korttid men bättre än inget. Till kvällen ska jag iväg till Grisen & Co för att umgås och jag och Panter ska börja dela upp magic korten som hon och jag fått av Jonny innan dom ska flytta i juni.

Resten av veckan kommer det bli mer Talang fika, lavj och monochrome.

Mer jobb och tid till alla

2 kommentarer:

jbn sa...

Livet knallar på så som sig bör :)

Cyberg sa...

Ser bra ut, ser bra ut... Allting knallar på med Lincon också förresten, jag håller på och fixar med lokalfrågor för tillfället, verkar som om vi blir fyra tvspelsarrangemang på tre rum... Vet inte riktigt hur dom tänkt sig men ska i alla fall kolla på salarna så man kan få en uppfattning om hur det ska funka.