söndag 10 februari 2008

*host*

Har på något fantastiskt sätt lyckas ådragit mig inflensa igen. På torsdagen var jag och fikade på Talang med mina lajvar vänner och kände att jag hade konstig värk i lederna, trodde helt enkelt att det var väder omslag och försökte ignorera det. Snälla Magda gav mig en värktablet för att jag inte helt skulle värka sönder. Torsdag kväll blev mest äta och sedan en rad tappra försök till att sova för på fredagen ville jag verkligen vara i form igen.

Fredag klockan 07:00 och en trevlig liten feber på 39C river genom kroppen. Det kombineras med den sedvanliga hostan och snuvan. Min tanke blir helt enkelt:"Nope inget lajv i dag..."
Vaknar vid lunch och konstaterar att det hela har blivit bätre och jag tänker mig att jag ska på lajvet i alla fall ett par timmer och sedan får Jon köra hem mig. Ska erkänna att lajva med snuva i kroppen inte är någon höjdare men jag hade väldigt roligt ändå. Stannade till slutet mot bätre vetande vilket tog ut sin rätt på lördagen.

Lördagen var bedrövlig ska vi erkänna så dagen spenderas ned packad i soffan med Murre och Pip framför lapptoppen. Två varma katter när man fryser är det bästa som finns. Börjar i dag bli piggare men det blir ingen AF kurs på måndag morgon för mig.

Planer på vad jag ska hitta på mer än nysa och hosta på hela världen är att söka ett par jobb jag har hittat och spela igenom Chrono Trigger. Ska erkänna att jag verkligen älskar det spelet. Väldigt synd att det inte släpptes i europa utan jag fick tag på en från USA till min Snes för hemskt många år sedan. Bara att gräva fram den gamla enheten och njuta i fulla drag.... det finns inget bra på TV att se i alla fall.

Mer spel nostalgi till alla


1 kommentar:

Anonym sa...

Krya på dig, Barbar-Barbro :-)