måndag 7 januari 2008

Spelhelg

Helgen har varit väldigt aktiv som vanligt. Då storhelgerna är över var många av mina vänner lediga och denna helg fanns det mycket tid över rollspel.

Vargen hade kommit upp från Lund så på fredagen var det dags vampier i I-ors grupp och på lördagen War of sect. På söndagen så var jag även med och gäst spelade i Hannas Lanchys grupp. Full rulle med andra ord.

På fredagen spelade jag Allan Walker i rollspelet. Allan var skapad för ett par gäst spel men nu ser han ut att bli kvar ett tag. Ska erkänna att hela karaktären är tagen från en anime/manga som jag för tillfället följer. Det skulle bara bli ett par tillfällen som jag skulle spela honom så jag gjorde om karraktären att passa wold of darkness helt enkelt. Allan som jag spelar är tremere, med en relativt enkel bakgrund i skottland. Han är snäll, gillar böcker och verkar utveckla en viss fixering vid SLPn Vera. Fixering så till vida att han har svårt att se henne ledsen eller besviken. Han vet inte riktigt varför men när hon blir det känner han ett tvång att krama och försöka trösta henne. Allan har lite dåligt självförtroende men han jobbar på att vara den han är och göra så mycket han kan för klanen. Dock känner han en märklig samhörighet med det lilla kotteri som han är satt på att övervaka. Dom var villiga att hjälpa honom vilket gör att han naturligtvis är villig att hjälpa dom. Till utseendet är Allan till mångt och mycket lik animen men det vänstra ögat och armen har ett normalt utseende.



På lördagen var det dags för War of sect. I-or, Hanna och Vargen bjöd på mat så vi tog oss dit tidigare på eftermiddagen. Jon fixade det sista med I-ors stationära dator och jag fixade lite med Vargen innan vi skulle till att spela. Lördagen var lite spänd för min del då jag har kommit fram till att jag inte kommer kunna fortsätta spela gruppen under våren. Det beslutet beror på att Mamma Malin har bett mig att fota för klubben monocrome som Jon nu mera sköter hemsidan för. Allt är för den firma som jag kommer att starta coh många av spel tillfällena kommer att krocka med klubben under våren. jag fick helt enkelt bestämma mig för vad jag skall göra för man kan inte ha hela kakan och äta den samtidigt. Jag älskar att spela med min karaktär och mina vänner men vi också satsa för det vi gör för firman. Vargen var ordentiligt förvarnad om vad som var tvunget att ske. Resten av gruppen utom Jon var ovetande. Gastn stoppades helt enkelt undan hos tremerena och sedan fick jag förklara för gruppen om mitt beslut. Dom såg det på samma sätt som jag och förstod varför jag valde att göra som jag gjorde. Jag tror detta är det bästa för spelgruppen och mig, dom behöver inte ha en spelare som kanske måste gå efter ett timmar på ett spel tillfälle eller inte alltid kommer att vara där och jag behöver inte känna dåligt samvete för att jag måste iväg. Jag kommer kanske att kunna komma och spel extra vid andra tillfällen som jag tror kommer minst lika roligt men jag kommer att sakna Gaston. Så med honom instoppad på ett lugnt ställe klädde jag om, sminkade mig, fixade håret och tog kameran och for ned på blubben. det blev en massa bra bilder som kommer inom de närmsta veckorna att läggas på monocroms nya hemsida.

Söndagen spenderas i lokalen med Lanchys gruppen. Där spelar jag Vanja av bergen när tillfälle ges av Hanna sl. Vanja är milt sagt ett blont bomb nedslag med gotiska inslag. Hon är bara 170 cm lång men det tar hon igen i utseende. Vanja är slank, blek och vek i kroppen men har en massa special förmågor. Hon kan med lätthet förvandla sig till korp och ta sig snabbt till många platser. Vanja dyrkar dödsguden på lanchy och kanske därför har hon nästan alltid svarta kläder. Dessa kläder är även av praktiska så som byxor, shorta och mantel då hon tillbringar en hel del av sin tid i dom norra delarna av världen. Hon har starka förbindelser med dom döda men det aktar hon sig för att visa alltför mycket då det i bland kan ses skeptiskt av andra människor och varelser. Vanja är snäll, har underligt sinne för humor och tar det mesta med ro vilket man kan kosta på sig när man är i hennes ålder. Hon ser ut att vara ca 25 och har tagits för tjänare på mer än ett tillfälle men det har hon lärt sig att leva med. Vi får se vad hon tar för sig i framtiden, hon har vissa vagabond tendenser.

Mycket rolig helg

Mer spel tid till er alla

NP: Bryan Ferry & Roxy Music - Windswept

2 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=S0nlE1cOALc

Barbro sa...

Älskar dig och du är mitt liv :D