söndag 16 december 2007

Oj vart tar tiden vägen...

Tiden går fort när man håller på med en hel del. Massa roll spel med föreningen i vanlig god ordning och lajvet med KS.

På fredagen spelade vi vampier i war of sect gruppen. Mycket roligt och alla överlevde. Kvällen i ära hade vi Pippin som gästspelade och han ser ut att bli kvar en stund till.

Lördag kväll var vikt till födelsedagsfest för Madde och Judas. Tog en massa bilder jag nog ska och göra i ordning. Flickorna fick vantar och bad prylar av mig och Jon som jag är säker kommer till god andvändning.

På söndagen gjorde jag klart det sista för dionysos kalendern. Fick inte det sista satt förrens på måndagen men nu är den klar och Lars (snälla snälla snälla Lars) lämnade in den för tryckning i Borås.

I måndags var det dags för Vampier rollspel i I-or grupp. Blev lite sent men det spelade inte stor roll då ingen av oss skulle iväg och göra något på tisdagen egentligen. Mycket roligt att störta en furste, saker alla rollspels grupper borde få göra då och då.

Tisdagen... ja just ja vår snuva tar fart så jag släpar mig till Talang för att ordna det jag måste ordna där annars skulle jag ha varit kvar på soffan hela dagen. Jon blir lika sjuk som jag så han ägnade sig åt att spela Culcept på PS2an. Han är lika fast i spelet som jag snart.

Onsdagen var det dags för styrelse möte i dionysos. Blev ett relativ snabbt möte med bullar och gott Tee hemma hos Hanna. Panter kom med på mötet vilket var trevligt... hinner inte se henne så ofta som jag skulle vilja.

Torsdag var en deckad dag igen. Snuvan är envis och vill inte försvinna alls.

Fredag: tidigt start för jag och Hanna skulle iväg och hämta nycklar till lajv lokalen som KS ska ha på kvällen. Tyvärr har Hanna lyckats få min snuva eller en liknande i alla fall så hon var som en zombie. Kvällen blev ett anorlunda lajv då Inga Elders var där och en undersökande arkon döck upp. MIn karraktär klarade sig undan relativt bra medans andra blev insläpade på förhör. Roligaste under kvällen var att reta en assamit... det kommer lugnt och hugger en i ryggen till våren men det blir bara roligt. Allt städat och låst så vi var hemma vid kvart över 3 på morgonen. Somnade inte förrens vid 5.

I dag har jag och Jon lill jul hemma med gran, lite jul mat och ordentlig lugn och ro. Spelat lite culdcept VS och jag slog honom.

Söndagen kommer säkert bli lika lugn innan det är dags för nästa veckas aktiviter drar igång på måndag. Planer för veckan är att lämna lajv saker på metz, julfika på talang, juklapp utedeling på Liseberg med föreningen och jul handel med Green.

Full rulle till alla i lagoma doser och mer anime och manga till folket.

NP: Nowhere to Run - Martha Reeves & The Vandellas

1 kommentar:

jbn sa...

Fullt ös som vanligt alltså. Alltid bra, man ska inte sitta still för länge ;)

Själv har man mer eller mindre just kommit hem. Måste blogga.