torsdag 6 december 2007

Lite hit och lite dit...

Vad har man egentligen hunnit med? En hel del i vanlig god ordning är nog svaret.

Man är ju arbetslös igen så det var bara att som en snällt fruntimmer att masa sig iväg till AF i måndags och åter anmäla sig. Tur i oturen så gäller mina gamla beslut så det vara att fylla i allt igen, säga hej till försäkrings kassan och flina fånigt till dom som jobbar på AF. Svängde även förbi manpower med arbetsgrejorna som skulle återlämnas. När jag ändå var på stan gick jag förbi Sci-fi bokhandeln och plockad upp lite manga till Green och nr 4 av D.gray-man till mig och Jon.

Klockan är bara 16:30 så det är en stund innan jag ska åka och möta Jon när jag är klar i affären så jag tar en fika på Fröknarna Ohlsson. Trevligt kafeé med god kaka men priserna kan vara lite i dyra slaget i bland. Kostar på mig en kaffe, cola och en kärleksmums och lyckas efter en stund få plats att sitta i ett fönstren, allt annat var fullt. Kränger av mig alla vinter kläderna som är blöta i det vanliga göteborgska vädret, kör i gång IPoden med Icon of coils album Machines Are Us och börjar läsa Genshiken nr 9 som Green ska ha. Japp jag passar på att läsa den innan han får den. Försvinner in i min egen lilla världen av musik och läsning och riktigt njuter av läsningen innan resten av livet hinner ifatt mig igen.

Helt plötsligt känner jag att folk tittar på mig. Har jag kaka på skjortan? Spillt något på något? Eller folk och folk... Tre killar vid ett bord bredvid mig ser lite konstigt på mig, dom har påsar från Sci-fi bokhandeln med och verkar vara lite konfunderade eller något. Jag tar en snabb titta på mig själv, mina prylar och om jag har tappar något. Nope stor hög av väska, kappa och halsduk ligger där dom ska, Ipod på brickan bredvid kaffet, Genshiken 9 i handen, kängor, kritstreksrandiga arbetarbrallor, svart skjorta och min svarta väst allt som det ska... Känner ett visst obehag av att dom tittar så jag snabb läser det sist i mangan och blir glad när Jon ringer och säger att han är klar på jobbet.

Möter Jon på ringön och sedan åker vi för att plocka upp Green så han kan få mangorna.

Små underlig måndag helt enkelt.

På tisdagen var jag på Talang och träffade massa lajvare i vanlig god ordning. Onsdag var jag med Lars, Panter och Hanna på Liseberg ett par timmar. Trevligt och jag orkade fortfarande spela ITG utan att totalt gå i små bitar, känns skönt att man inte har tappat allt för mycket av kondisen jag har jobbat upp. Jon kommer in till parken för att han och jag ska äta middag är det tänkt när dom andra ska åka iväg och fixa lite saker vid 19 snåret. Tyvärr så serverade alla resturangerna bara dyr julmat så det blev ingen trevlig middag. Det beslutade sig sedan för att regna små spik så vi tog oss till bilen för att åka och hämta pizza i stället på pizzerian borta hos I-or.

I morgon blir det förberedande rollspel saker hemma hos Muckas ( tjej som jag lajvar med i KS). Egentligen skulle vi ha spelat första gången i hennes grupp men på grund av jobb så kunde en av spelarna inte komma så... Blir lite modifiering helt enkelt.

På fredag är det dags för rollspel i War of sect, lördag blir det födelsedags fest för Lisa och Madde hemma hos Lisa och på söndag ska jag göra klar kalendern för dionysos. Full rulle helt enkelt.

Glatt aktivt liv på er alla.

NP: Lost In Translation - Apoptygma Berzerk

3 kommentarer:

Nyrdil sa...

Du tar dig för saker, det är bra iaf :)

Livet är som en korv, kallt och blött.

jbn sa...

Bli lokalromantisk poét nyrdz, jag säger ju det. Du kan spendera din tid med att låta svår och gestalta Göteborgs atmosfär. Man får besöka många kaféer och bära basker.

Hehe, funderade så smått om Green skulle äta upp dig för att du läst Genshiken 9 före honom, tror dock den regeln är lite svår att driva igenom om man skickat någon annan att köpa serien ifråga. Regeln om att ägaren läser först alltså.

Den här bloggposten var munter. Bra läsning.

Barbro sa...

Hi hi hi det är ju inte ofta som jag läser folks nya mangor innan dom får dom. Någon gång kan jag också vara busig...