tisdag 27 november 2007

Ett onödigt inköp men det händer...

Ibland faller jag för frestelsen på något fullständigt jag inte behöver och om det är ett rimligt pris så köper jag det. Ok när jag menar rimligt så är det inte över 300 kr. Det är något med mig och muggar, min man kallar mig till och med muggoman vilket gör att jag har en massa muggar i skåpen med olika tryck som av någon anledning fallit mig i smaken. Ska erkänna att jag har mer muggar än glas.

Jag hindrar mig från att köpa muggar i allt för stor utsträckning nu mer men... i fredags stod den där speciella muggen där och talade både till mig och en av mina rollspel karaktärer. Panter som jag hade med mig in i affären höll med mig om att det skulle vara ett alldeles onödigt inköp. Green stog utanför och funderade vad vi höll på med egentligen. Jag tog mig ur affären utan att köpa den.

Men...

Den inre Lein och min inre muggoman tjatade på mitt inre och jag föll. Jag vet jag är en svag människa ibland. Det blev en mugg med ett alldeles speciellt utseende.

3 kommentarer:

Erik sa...

Den var riktigt fin.

Prylkinks är bra att ha.

Vidare trodde jag alla hede fler muggar än glas. Dricker man inte mer kaffe och te än mjölk och vatten?

Skrutten sa...

Hehe. Jag känner igen det där med att man bara måste ha en viss pryl, hur onödig man än vet att den är. Man får liksim ingen själsro förrän man har köpt den...

Anonym sa...

Ååååh avensjuuk den vackraste muggen!!
/Louise