söndag 14 oktober 2007

Skall skada och war of sect

Jag har lyckats igen... Japp helt naturligt så slår jag mig sönder och samma på jobbet. Lars kanske har rätt... Min kropp är inte gjord för att jobba inom den tunga industrin helt enkelt.

Kort och gott så gick jag runt ett hörn på en maskin och så PANG så sprang jag rakt in med huvudet i en utstickande skydd för ett stort band. Aj... jag går i backen, ett av glasen poppar ut ur glasögonen och det gör helvetiskt ont milt sagt. En av reparatörerna ser när det händer och kommer fram och håller mitt huvud när jag ligger ned på golvet och försöker få ordning på det hela. Helt klart gråter jag och funderar på hur jag ska kunna betala för ett par nya glass ögon. 8 000 gick dom på sist... aldrig att jag kan fixa dom pengarna. Jag tänker inte speciellt klart för tillfället och hade det varit en serie hade det dansat peppakakor runt mitt huvud.

Efter en stund kan vi plocka ihop min glas ögon igen och jag kan i alla fall sitta upp. Min förman konstaterar att det kommer att bli diskution om vilka som ska stå för min glasögon: manpower eller kexet. Vid dagens slut på jobbet gör det lite ont i huvudet men med tanke på hur hård smällen var är jag glad att det varken blödde eller blev en blåtira. Ett skrapmärke var allt mer eller mindre... trodde jag ja...

Vaknar lördag morgon... AJ... Öm i andsiktet... Någon har slagit mig med ett baseballbat i ansiktet och huvudet... AJ... Inga blåmärken men öm som bara den. Tar ett par tabletter och inser att maskinen var väldigt hård. PÅ kvällen är det dags att spela Vampire hemma hos I-or i War of sect gruppen. Vilken annan dag som helst hade jag varit allert och en helt fungerande människa. Huvudvärks tableter ledde dock till att jag för det mesta agerade på instinkter när jag ställeds inför något. SL tyckte det gick bra men Jon försökte se till att jag inte somnade allt för ofta med den trevliga madrasen, kudden och täcket som pojkarna plocka fram till mig.

I dag gör det ont med. Känner mig öm och hängig. Dagen kommer att tillbringas med att ta det mycket lungt och försöka ställa in glasögonen så mitt brytningsfel stämmer med allt annat... Just nu känns det lite snurigt när jag tittar i vissa vinklar. I morgon bli det jobbet med mer ompackning av Remi mörk, olyks rapporter och samtal med personal chefen om hur vi ska göra med glasögonen... dom hänger i hop men det gick en stor bit ur ett av glasen.

Lugnt liv på er alla.

2 kommentarer:

jbn sa...

Nämen vafan.. Det är snarare så att jag skulle säga att det här bevisar motsatsen. Det är inte tunga industrin du har problem med. Du har antingen något fel på din omgivningsuppfattning, dina glasögon eller ditt värde i TUR (11 om inte man fått särskilda fördelar/nackdelar i NeoTech 2).

Du får sluta slå dig människa. Det bara är så.

Barbro sa...

Mitt värde i tur är nog skrutt... slår illa på fedagarna.