måndag 15 oktober 2007

Kul paket

I dag när jag kom hem ifrån jobbet lågt det ett mycket tjockt brev/paket på mitt halv golv. Lite förvånat tittar jag på avsändaren: Swedish science press, Uppsala. Underligt... jag har inte beställt någonting. Helt klart måste man slita sig in i paketet så fort som möjligt.

I ligger ett omtryck av Erikskrönikan från 1963 och ett litet brev: Grattis till bokvinsten i Svenska fornskriftsällskapets tipstävling vid Bokmässan i Göteborg. Oj... det hade jag aldeles glömt av. Jag och Panter hade när Lars fick sina glasögon rengjorda deltagit i ett litet båss tipsfrågor. Rätt så kluriga frågor ska det erkännas men för en historie intreserad person och en arkeolog så kan man lyckas rätt så bra. Frågor som rör Erik den 14 Johans mamma är inte lätta ska erkännas.

Ett samtal till Panter bekräftar att hon också har fått ett kul packet. Bokmässan är alltid kul... helst när man får bokpaket efteråt. Andra gången nu som jag har lyckats vinna något. Första gången fick jag en bok av Catharina Ingelman-Sundberg kallad Vikingaguld. Även det var ju historia frågor men lika klurigt i alla fall.

Mitt stackars finger ömmar och gör ont igen, skulle inte förvåna mig om det är en infektion men det får jag ta hand om i morgon. Nu är det dags för lite Erikskrönika och sova.

Gott aktivt liv på er alla.

Inga kommentarer: