lördag 1 september 2007

Inga kakor i dag

Första två dagarna var helt ok på jobbet. Hamnade med samma shiftgång som vi hade i somras så många av damerna kom förbi och hälsade och sa välkomna till baka. Återigen hanterar man variant men man får se hur länge det vara. En kommer dock att saknas på kexet och det är Viktor som vi jobbade med i somras (ok jag saknar Lars och Panter med men dom ska skaffa sig en bra utbildning och rekomendera bra böcker till mig sen) Viktor ska åka till Asien på obestämd tid så på torsdagen hade damerna ordnat med avtackning av honom. Även vi fick shansen att skriva på kortet och få ge honom en kram innan han försvinner iväg.

En annan trevlig överaskning är att vi nu har fått samma tider som i somras så måndagen med klockan 05:30 försvinner och blir en mjukstart klockan 07:00 i stället. Min vän I-or har även han fått jobb på kexet och börjar med oss på mondag. Trevligt med ännu en kompis i mental sjukhus dress.

I dag fick jag sova länge så jag och Pip låg i sängen ända tills 11:30, mjukstart fredag. Kalle, en kompis till Green, kom till stan från Kalmar och ville på Lisseberg. Jag och Jon mötte herrarna på Lisseberg på kvällen efter att vi första hade ätit en mycket fin middag. Resten av kvällen så spelades det en massa arkad spel, ITG och DDR. Vann en massa Plopp choklad, mjuk djur och center, Tror jag ska sluta spela på saker man kan vinna helt enkelt. Mycket kul kväll och Kalle kommer nog och hälsar på mer tror jag.

I morgon blir det bio, Black sheep. Nu dags för lite dålig film på TV.

2 kommentarer:

wonderkarin sa...

länge har ni jobb den här gången då?

Barbro sa...

Tre veckor vad vi vet på kexet men vi har fått 6 månaders prov anställning på manpower :)