torsdag 21 juni 2007

Lets go shoping...

Slut på arbetsveckan och den första lönen på 6 år har kommit. Bara en sak att göra: Hit the town for some fun shoping.

Ok man får ta det lite lugnt men lite kul kan man i alla fall unna sig. Jag och Jenny var bland annat på shock, Sfi-bokhandeln, skobutiker och en massa andra små kul butiker. Till sällskap hade vi Lars, Green och Jon i olika omgångar. Kom hem med två böcker, ett par nya tröjor och annat smått och gott.

När klockan var halv 7 på kvällen hade vi ont i fötterna och matbehov. Jenny, Jon och jag drog till ett hambugerkök och åt innan vi hämtade upp Lars och Green för storhandel innan helgen.

För lyckad storhandel på ett storköp krävs:

1. 5 personer i varierande åldrar och olika grader av trötthets fnitter.

2. 5 personer med varierande humor.

3. Minst en person som kan sjunga engelska julsånger mitt i sommaren.

4. Ingen skam i kroppen alls.

5. Anse att leksaks avdelningen är för alla i alla olika åldrar.

Det fungerar även med annat antal personer och julsånger är inte ett krav men det ger stor krydda till vansinnigheterna.

Vi var i butiken i över två timmar men istället för att känna den totala utmattningen när man var klar på sur tanter eller skrikande barn så skrattades vi oss igenom allt. Man kan med lätthet tömma en hel gång mellan två hyllor på trängades folk om man med en klar stämma sjunger Deck the halls eller ropar på en kompis en bit bort om en vara med tveksamt innehåll eller namn. Omgivande medel svensons flyr detta betende då det skulle kunna anses som pinsamt.

Vi brydde oss föga utan kom hem med en massa varor. Bland annat ny kortärmad svart shorta till Lars, två packet strumpor till Green, såpbubblor till Jenny, kritstreksrandig kostym till Jon och myskor färgade trosor till mig själv.

Medel svensson tycker det är tråkigt att handla... Dom har inte rätt fantasi, inställningen eller vänner helt enkelt. Tur att man inte är normal. Tunglastad Merca gungade hem igen till musiken av Jimmy Henrix.

Inget morden i midsummer förrens på tisdag närsta vecka men den som väntar på något gott....

We have stuff, we have food, we have fun...

2 kommentarer:

jbn sa...

Det var inte så farligt mycket folk där, trots att det var dagen innan midsommar. Lite underligt.

Några korrektioner:
Jag köpte också ett 10-pack strumpor (världen behöver veta detta).
En såpbubbleflaska var till mig. Det var min idé från första början.

Och jag tror låten bör gå "We got stuff, we had fun, we had seasons in the sun.."

Barbro sa...

Ok ok ok... du kan få strumpor och såpbubblor du med ;) Låter nästan som en dålig barnvisa... Något om får vill jag minnas.

Det sista var inte en visa när jag skrev det... i alla fall inte i mitt huvud.