söndag 17 juni 2007

Ahhhhhhh Zombies...

Lördagen var en mycket bra dag. Vaknade vid 12 efter att sovit ut efter en lång arbetsvecka på dag chiftet och ett roligt speltillfälle på fredagen med Jon, Hanna, I-or, Kristian, Frida och Micke.

På lördags kvällen var det dags för inflyttnings/födelsedagsfest hemma hos Mari och Lisa. Vi kom vid halv 8, umgicks, minglade, åt tårta och hade det allmänt varmt och trevligt. Tyvärr utvecklade ja huvudvärk så vid 10 snåret åkte jag, Jon, Lars och Jenny hem till Lars för mer lugnare aktiviteter.

Det regnade rofyllt när vi lotsade Mercan genom Göteborg så när vi var i Biskopsgården hade det mesta av min huvudvärk försvunnit. Först spelade jag och Lars ett par omgångar gitarhero I men sedan plockade vi undan på bordet för att tillsammans med Green spela en omgång Zombies.

En mycket underhållande omgång med många skratt och dåliga skämt om zombies och får. När jag stog ute på balkongen fick jag det mest underligaste känslan på bra länge... Ute regnar det allt mer och på insidan sitter jag och mina vänner och långsamt försöker ta oss fram till en helikopterplatta för att lämna en stad fylld med media bays, cinema 6 som visa evil dad och horder av hjärn ätandes zombies. Allt som en sterio spelar gamla låtar av Louise Armstrong... Få lördagar blir bättre.

Vid 1 åkte jag och Jon hem.

Idag ska jag tvätta, städa, laga mat och hjälpa en kompis med sina visitkort. Det är lagom varmt och Jon är och fixar handbromsen på bilen innan jag ska åka och besikta bilen på måndag morgon.

Ha en god söndag allihop

3 kommentarer:

jbn sa...

Vi har stil, det är det hela. Bra stil. Och du ska se Dawn of the Dead - remake.

Ska se om jag hittar den efter att jag duschat.

Cyberg sa...

Verkar ju som om det inte är helt fel ändå, livet rockar på vid sina tillfällen helt enkelt.

Berlin är hett, ni måste komma hit någon gång :-)

Barbro sa...

kankse för att shopa kläder någong gång när jag blir milionär ;)