tisdag 29 maj 2007

Nördism...

När jag inte trodde att jag kunde bli mer nörd än jag redan är så tar jag jag ännu ett steg in i det hela. Jag köpte i förra veckan min första Magic lek av Green och i dag var jag och köpte en magic ask, plastfickor och ett kort till min lek för 75 kr. Nej det är inte nördism... det är en kul hobby :)

Jenny köpte även hon till låda, plast fickor och ett nytt kort till sin lek. Tur att vi i alla fall bli skadade tillsammans. Än så länge får jag stryk av Lars, Green och Jenny när vi spelar men... man tar sig nog när man börjar hänga med bättre.

1 kommentar:

jbn sa...

Magic är rätt tufft. Väldigt stora möjligheter när man gör lekar (åtminstone om man känner lite folk som har lite kort eller råkar ha stora mängder pengar att disponera) och man kan lära sig väldigt mycket om regler och terminologi av spelet.

Det är lite kontrollerat vokabulär över det hela, ett begrepp inom informationsvetenskapen, men som inte riktigt har samma syfte där som jag tänker på i Magic. Men nästan i alla fall.

Nåja, god morgon. Ses snart