lördag 23 juni 2012

Handarbete

Jag gillar att handarbeta. Det är stimulerande och roligt och i slutändan blir det oftast något att ha kvar eller ge bort. Nu för tiden så virkar jag mest men jag broderar och syr gärna. Att knyppla håller jag på att lära mig men det tar tid och jag funderar på att jag kanske behöver en kurs.

Det svåra är inte ideer eller projekt utan mina svårigheter ligger i något helt annat... Jag kanske inte är vän med itt inre jag eller jag bara är klumpig men... det största problemet är för mig att mina nystan ser ut som om någon i mitten har mått dåligt.


Det trasslar nå in åt h....

Jag har sett många virka och sticka men deras nystan ser inte ut som en halv färdig alien. De får ut tråden ur mitten och det rullar ut som det ska. Mina börjar oftast på det sättet men halvvägs genom första varvet på mormors rutan händer det något och mitt nystan dör innifrån. Slutar alltid med att jag får sätta mig och rulla ett nystan instället till min katt stora glädje.

Drar jag i fel tåt i mitten? Hur vet man vilken tåt som är rätt?  Varför?

Nåja... Det stora projektet med en filt av rest garner i mormors rutor går vidare och jag lindar nystan.

Mer handarbete till alla

Inga kommentarer: