fredag 18 juni 2010

Mer Nintendo

Nu när E3 är slut börjar det komma lite bättre resultat på nintendos egna hemsidor. Jag brukar titta runt på Englands nintnedo hemsida. Vår egen Svenska i all ära men den engelska är lite mer utförlig.

När man ser dom mer lite utförliga listorna så ser man en massa spel som är under "nja... det finns nog roligare spel" Men ett av dom gjorde mig väldigt glad att se och det kommer i oktober i år.

Övrig spel lista för utom de spel jag redan har nämnt i den här blogen:


HIDEO KOJIMA’S METAL GEAR SOLID SNAKE EATER 3D “The Naked Sample” (Nintendo 3DS)
Mario Kart 3DS (Nintendo 3DS)
nintendogs + cats (Nintendo 3DS)
Paper Mario (Nintendo 3DS)
Star Fox 64 3D (Nintendo 3DS)
The Legend of Zelda: Ocarina of Time (Nintendo 3DS)
A Shadow's Tale (Wii)
Batman: The Brave and the Bold - The Videogame (Wii)
FlingSmash (Wii)
Just Dance 2 (Wii)
NBA JAM (Wii)
Sonic Colours (Wii)
The Lord of the Rings: Aragorn's Quest (Wii)
Tournament of Legends (Wii)
Wii Party (Wii)
Dragon Quest IX: Sentinels of the Starry Skies (Nintendo DS)
FINAL FANTASY® THE 4 HEROES OF LIGHT™ (Nintendo DS)
Ghost Trick: Phantom Detective (Nintendo DS)
Okamiden (Nintendo DS)
Sonic Colours (Nintendo DS)
Super Scribblenauts (Nintendo DS)

Det spel som gör mig jätte glad förutom Star Fox och paper mario är Professor Layton and the Unwound Future på Nintendo DS.

Jag har dom tidigare spelen i serien och jag har haft många timmars roligt med dom. Väl gjorda puzzel spel som är utmanande och roliga och jag inte kan spela slut på inom 5 dagar. Jon vägrar gå med på att jag är en "casuel gamer" utan jag är en "hard core puzzel gamer" med nintendo fetich...

Jag kommer att bli ruinerad i höst och jul... massa kul spel och ett nintendo 3DS.

Inga kommentarer: